سعید نمکی:

فروش واکسن در بازار آزاد کذب است/ امکان سو استفاده از واکسن وجود ندارد

۱۴۰۰/۰۲/۲۶ - ۱۳:۰۴:۵۶
کد خبر: ۱۱۷۹۶۹۶
فروش واکسن در بازار آزاد کذب است/ امکان سو استفاده از واکسن وجود ندارد
وزیر بهداشت با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون در گشور گفت: برخی در مورد فروش واکسن در بازار آزاد حرف می زنند که این امر کذب محض است. 162 هزار دوز واکسن طی 24 ساعت گذشته تزریق کردیم و امیدوارم رکوردهای دیگر از جمله تزریق 300 هزار دوز در روز برسیم.

به گزارش برنا؛ سعید نمکی، وزیر بهداشت با حضور در رسانه ملی گفت: منحنی بیماری در کل کشور کاهش پیدا کرده است. ما پیش از گرفتاری سراسری چند روش را انتخاب کردیم. اکسیژن ساز و تخت به اندازه کافی اضافه کردیم و غیر از بیمار اورژانسی بستری نداشتیم.

او افزود: بستری موقت را راه اندازی کردیم و 150 هزار بیمار بستری موقت داشتند و هیچ بیماری پشت درب هیچ بیمارستانی گرفتار نشد و ما شرمنده مردم نشدیم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: در همه استان ها به شکل گسترده بیماری را مهار کردیم البته برخی از استان ها رو به صعود نیست ولی منحنی افقی است.

نمکی ادامه داد: واکسیناسیون را برای همه گروه های هدف طبق سند ملی دنبال می کنیم. مردم بدون اطلاعیه های رسمی به مرکزی برای واکسینه شدن مراجعه نکنند. پیامک به افراد می دهیم و افرادی که پرونده سلامت ندارند  را هم راهنمایی خواهیم کرد.

او با اشاره به اینکه گروه هدف ما 75 سال به بالا است، اظهار کرد: واکسیناسیون افراد 80 سال به بالا را هم ادامه می دهیم و هیچ کس از واکسیناسیون جا نمی ماند و بیماران صعب العلاج را تا پایان خرداد واکسینه می کنیم.

وزیر بهداشت گفت: محموله ای از واکسن امروز و فردا وارد کشور شده و می شود. برخی در مورد فروش واکسن در بازار آزاد حرف می زنند که این امر کذب محض است.

نمکی در پایان اظهار کرد: ممکن است برخی افراد خارج از اولویت در روزهای اول واکسن دریافت کنند که نباید این امر صورت می گرفت. به شدت با آن ها برخورد کردم. 162 هزار دوز واکسن طی 24 ساعت گذشته تزریق کردیم و امیدوارم رکوردهای دیگر از جمله تزریق 300 هزار دوز در روز برسیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز