تندگویان در نشست صمیمی با دبیران سمن‌های استان فارس:

با اعتماد و حمایت مسعود سلطانی فر اعتبارات حوزه جوانان چندین برابر شده است/ چشم انداز حوزه جوانان را روشن می‌بینم

۱۴۰۰/۰۲/۲۹ - ۱۰:۰۸:۲۷
کد خبر: ۱۱۸۱۱۶۹
با اعتماد و حمایت مسعود سلطانی فر اعتبارات حوزه جوانان چندین برابر شده است/ چشم انداز حوزه جوانان را روشن می‌بینم
معاون امور جوانان با اشاره به توجه ویژه وزیر ورزش و جوانان به حوزه جوانان گفت: در این دوره وزارت ورزش و جوانان، اعتبارات حوزه جوانان با اعتماد و حمایت دکتر سلطانی فر چندین برابر شده و در حوزه اطلاع رسانی و پوشش اخبار در رسانه های مختلف نیز رشد قابل توجهی داشتیم که با این اوصاف چشم انداز حوزه جوانان را روشن می بینم.

به گزارش برنا؛ محمد مهدی تندگویان در نشست صمیمی با دبیران سمن های جوانان استان فارس در پاسخ به مطالبات جوانان در خصوص احداث خانه های جوان در شهرستان ها اظهار داشت: در ابتدای دولت تدبیر و امید هیچ خانه جوانی در کشور وجود نداشت و این امر با عنایت دکتر سلطانی فر آغاز شد و تعهد احداث در مراکز استانها بود که خوشبختانه الان در یسیاری از شهرستان ها خانه جوان داریم.

او با بیان این که تا سال گذشته قانونی برای احداث خانه جوانان نداشتیم و این کار را سخت می کرد اما در قانون جدید وزارت ورزش و جوانان این موصوع دیده شده و ان شاءالله تحولی هم در موضوع احداث و هم تجهیز و مدیریت خانه های جوان به وجود خواهد آمد.

تندگویان همچنین به موضوع شناسه ملی سمن های جوانان اشاره کرد و گفت: در بحث شناسه ها هم بخش بزرگی از مشکلات با تصویب لایحه قانون جدید وزارت ورزش و جوانان حل خواهد شد و ادارات کل ما می توانند به طور مستقیم با ادارات ثبت استان ها برای ثبت شناسه اقدام کنند.

او ادامه داد: همه این مشکلات قانونی در حوزه جوانان وجود داشت و همه سعی ما بر این بود که این مشکلات را حل کنیم تا به این جایگاه کنونی برسیم.

معاون امور جوانان به تشکیل و ثبت پروانه ملی مجمع ملی جوانان برای اولین بار در این دولت اشاره کرد و گفت: مجمع ملی جوانان اکنون رسمیت دارد و اولین مجمع تشکلی کشور هستیم که دبیرخانه داریم که خیلی از موضوعات و مشکلات شما باید توسط این مجمع و مجامع استانی پیگیری شود.

تندگویان اضافه کرد: همه سعی ما این بوده که این کار داوطلبانه را به سمت تشکیلاتی هدفمند ببریم تا به راحتی این ساختار ملی با تغییرات مدیریتی از بین نرود.

او تصریح کرد: از همه سمن های جوانان می خواهم که به ساختار خودتان اعتماد و باور داشته باشید و  کمک کنید تا این نهال نوپا تنومند شود. طبیعی است همانطور که شکل گیری آن زمان زیادی برده، تثبیت آن هم زمانبر خواهد بود.

تندگویان با بیان این که همیشه استان فارس در حوزه سمن ها سرآمد بوده، گفت: در طرح رتبه بندی سمن ها نیز استان فارس رتبه خوبی دارد.

او در خصوص ایجاد شبکه های تخصصی سمن ها نیز اظهار کرد: مجمع ملی سمن ها در این خصوص ورود می کند و ما هم اگر کمکی بخواهند انجام می دهیم اما قصد داریم از خیلی دخالت ها در امور سمن ها کنار برویم و کار توسط ساختار قانونی خود سمن ها پیش برود.

معاون امور جوانان به طرح توانمند سازی دستیاران جوان مدیران اشاره کرد و گفت: این طرح موجب می شود که سمن ها تکالیف و شرح وظایف دستگاه های مختلف را بدانند و اصولی تر و با استناد به تکالیف قانونی از آنها مطالبه کنند.

او به شفافیت مالی سمن ها تاکید کرد و گفت: ما در موضوع پرداخت اعتبارات به سمن ها هیچ رقم پوشیده ای نداریم و برای این موضوع دو سامانه ( اعتبارات سمن ها ) و ( طرح های سمن ها) را روی سایت وزارت ورزش و جوانان ایجاد کرده ایم که نه تنها سمن ها بلکه همه نهادهای نظارتی و عموم مردم هم می توانند رقم های اختصاص یافته به سمن های مختلف را مشاهده کنند.

محمد مهدی تندگویان در پایان با اشاره به توجه ویژه وزیر ورزش و جوانان به حوزه جوانان گفت: در این دوره وزارت ورزش و جوانان، اعتبارات حوزه جوانان با اعتماد و حمایت دکتر سلطانی فر چندین برابر شده و در حوزه های اطلاع رسانی و پوشش اخبار نیز رشد قابل توجهی داشتیم که با این اوصاف چشم انداز حوزه جوانان را روشن می بینم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز