در اختتامیه دوره ملی دانش افزایی مدیران مراکز مشاوره ازدواج و خانواده عنوان شد:

تاکید تندگویان بر نقش اثرگذار مشاوره در پویایی و آرامش جامعه

۱۴۰۰/۰۲/۲۹ - ۱۲:۲۰:۲۹
کد خبر: ۱۱۸۱۱۷۱
تاکید تندگویان بر نقش اثرگذار مشاوره در پویایی و آرامش جامعه
معاون امور جوانان با تاکید بر نقش اثر گذار مشاوره در پویایی و آرامش جامعه، گفت: وقتی یک مدیر درگیر مشکلات روحی، عاطفی، خانوادگی و.. باشد قطعا خدمات خوبی هم به جامعه نمی دهد و این موضوع برای همه اقشار صدق می کند.

به گزارش برنا؛ محمد مهدی تندگویان در اختتامیه دوره ملی دانش افزایی مدیران مراکز مشاوره ازدواج و خانواده که به میزبانی شیراز برگزار شد، با تشکر از همه اساتیدی که در این دور ها شرکت کردند، گفت: اتفاقات خوب و کار ماندگاری انجام شده که امیدواریم موجب رونق حوزه روانشناسی و مشاوره که نیاز همیشگی انسان است، بشود.

او ادامه داد: امیدواریم نهاد های دیگر نیز از این تجربه خوب الگو برداری کنند تا این موضوع فراگیر شود.

تندگویان تصریح کرد: صرف انتقال تجربه در مورد موضوعات و آسیب های نوپدید توسط اساتیدی که به روز با این آسیب ها در ارتباط هستند، می تواند راه حلی برا رفع آسیب ها و در نتیجه آرامش مردم باشد.

معاون امور جوانان با بیان این که مشاوره و روانشناسی نیاز واقعی جامعه امروز است، به افزایش آسیب های روانی در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: این دوران بهترین فرصت برای اثبات جایگاه مشاوره و روانشناسی است و می توان ثابت کرد که چقدر این جامعه می تواند به آرامش مردم کمک کند.

او با بیان این که هر خانواده ایرانی امروز نیاز به یک روانکاو دارد، افزود: این مدل که فقط جوانان یا دانش آموزان را تحت پوشش قرار دهیم حتما پاسخگو نیست و باید اولیای دانش آموزان و خانواده های جوانان را نیز تحت پوشش قرار دهیم.

او با تاکید بر نقش اثر گذار مشاوره در پویایی و آرامش جامعه، تصریح کرد: وقتی یک مدیر درگیر مشکلات روحی، عاطفی، خانوادگی و.. باشد قطعا خدمات خوبی هم به جامعه نمی دهد و این موضوع برای همه اقشار جامعه صدق می کند.

تندگویان در بخش دیگری از صحبت هایش از فعالیت های مثبت و اثر گذار دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان تقدیر کرد و افزود: از زمانی که خانم کریمی در این حوزه فعالیت خود را آغاز کرد، یک تحولی در این حوزه ایجاد شد و دستاوردهایی که در این دوره به دست آمده، جامع و مناسب بوده و به وحدت رویه در امر مشاوره ازدواج در کشور کمک کرده است.

او با بیان این که در حوزه مشاوره به ویژه با مخاطب جوان امروزی نمی شود ایستا بود و فقط بر مطالعات و مبانی تئوری تکیه کرد، تصریح کرد: مسائل جوانان به روز تغییر می کند و هر روز یک نگرش جدید، اتفاق جدید و آسیب جدید ظهور می کند که مشاوران باید هر روز با جامعه جوان پیش بروند. تغییر نگرشی که در نسلهای جدید اتفاق می افتد قابل مقایسه با دوره های قبل نیست و دیگر نمی توان با مدل کلاسیک مشخص به یک جوان امروزی مشاوره داد.

تندگویان ادامه داد: با نسلی روبرو هستیم که به این راحتی حرف کسی را قبول نمی کند  و به علوم همه حوزه ها هرچند سطحی دسترسی دارند بنابراین نیازمند برگزاری این دوره ها هستیم تا با اشتراک تجارب اساتید، با این همفکری ها، با بهره گیری از الگوهای مشابه کشورها و ... بتوانیم امید و انگیزه جامعه جوان زنده کنیم و راه حل های مناسب برسیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز