معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مطرح کرد:

خسارت ۱۲۵۰ میلیارد تومانی حوزه حمل و نقل تهران بر اثر همه گیری کرونا/ افتتاح ۳۲ ایستگاه مترو تا پایان دوره مدیریت شهری/ انتقاد از اولویت نداشتن رانندگان تاکسی در تزریق واکسن کرونا/ ۲۰۰ راننده جان خود را از دست دادند

۱۴۰۰/۰۳/۰۳ - ۱۰:۵۰:۳۱
کد خبر: ۱۱۸۳۱۵۸
خسارت ۱۲۵۰ میلیارد تومانی حوزه حمل و نقل تهران بر اثر همه گیری کرونا/ افتتاح ۳۲ ایستگاه مترو تا پایان دوره مدیریت شهری/ انتقاد از اولویت نداشتن رانندگان تاکسی در تزریق واکسن کرونا/ ۲۰۰ راننده جان خود را از دست دادند
سید مناف هاشمی با اشاره به برخی بهره برداری های انجام شده در سامانه مترو گفت: ۳۲ ایستگاه مترو تا پایان دوره مدیریت شهری افتتاح خواهد شد که کارنامه قابل قبولی خواهد بود.

به گزارش برنا؛ سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جریان نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، گفت: ترافیک، کاهش آلودگی هوا و افزایش ایمنی مسائل کلیدی معاون حمل و نقل و ترافیک است.

او افزود: از جمله سیاست‌های ما افزایش مطلوبیت حمل و نقل با تاکید بر مترو، توسعه سیستم هوشمند، توسعه حمل و نقل و تامین منابع پایدار است.

هاشمی تصریح کرد: اگر بخواهیم چشم انداز خوبی برای حمل و نقل در دو دهه آینده داشته باشیم، باید سالانه ۲۰ هزار میلیارد هزینه کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: بیش از ۱۵۰ میلیارد تومات هزینه مقابله با گسترش کرونا در شبکه حمل و نقل بود و در این راستا ۱۱۰۰ میلیارد تومان کاهش درآمد داشته ایم از این رو ۱۲۵۰ میلیارد تومان خسارت مستقیم طی سال گذشته به ناوگان حمل و نقل تهران وارد شده است.

او با اشاره به برخی بهره برداری های انجام شده در سامانه مترو عنوان کرد: ۳۲ ایستگاه مترو تا پایان دوره مدیریت شهری افتتاح خواهد شد که کارنامه قابل قبولی خواهد بود.

هاشمی ادامه داد: کار به هیچ عنوان کند نشده و با سرعت در حال پیگیری است. ۲۳ رام قطار یعنی ۱۶۸ دستگاه واگن یک طبقه و ۷ دستگاه قطار دو طبقه به سیستم حمل و نقل اضافه شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه تولید واگن ملی مترویی بزرگترین دستاورد بوده، گفت: تائیدیه های بین المللی این واگن ها در حال اخذ است.

او با اشاره به خدمات کیفی مترو ادامه داد: در دوره مدیریت شهری پنجم ۲۸۰ پله برقی، ۶۲ آسانسور در ایستگاه های خطوط ۷ گانه، ۷۸ سامانه تهویه هوا اضافه شده است.

هاشمی بیان کرد: سرفاصله حرکت قطار ها در خط ۴ و۱ از ۵ دقیقه به ۳.۵ دقیقه، خط دو از ۵ دقیقه به ۳ دقیقه، خط ۳ از ۱۰ دقیقه به ۶ دقیقه،  خط ۶ از ۲۵ دقیقه به ۱۴ دقیقه و خط ۷ از ۱۵ دقیقه به ۱۰ دقیقه کاهش پیدا کرده است. دو قرارداد برای تامین ۲۱۰ واگن در حال امضا است.

او افزود: امسال بنا است ۱۵ هزار دستگاه تاکسی نوسازی شود و اگر ایران خودرو قیمت ها را بالا نبرد این کار را می توانیم انجام دهیم.

هاشمی تاکید کرد: به معیشت رانندگان تاکسی توجه شده است. حق رانندگان تاکسی این نبود که در اولویت سوم باشند و تا کنون ۲۰۰ راننده تاکسی بر اثر کرونا جان باخته اند. خواهش من این است که واکسیناسیون تاکسی را در اولویت قرار دهیم چرا که این افراد مبتلا باشند به کل شهر نشت پیدا می کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به لغو طرح ترافیک افزود: تاثیرات طرح در کاهش مسافران اتوبوسرانی و مترو کمتر از ۵ درصد بوده اما سفرهای غیرضروری را در مرکز تهران افزایش داده و صف های خودروها حدود ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

او در پایان گفت: کاهش ساعات طرح ترافیک را بر این اساس داشتیم. نگاه اقتصادی به این موضوع نداشتیم و حدود ۵۰۰ میلیارد تومان کاهش درآمد داشتیم اما سلامت مردم بیشتر اهمیت دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز