اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا

۱۴۰۰/۰۳/۰۵ - ۱۹:۰۰:۴۰
کد خبر: ۱۱۸۴۴۷۸
اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا
مهم ترین اخبار اجتماعی خبرگزاری برنا طی 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است.

به گزارش برنا؛ مهم ترین اخبار اجتماعی طی 24 ساعته گذشته به شرح ذیل است:

بیمه اجتماعی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار روستایی

معاون بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: میزان پوشش بیمه ای روستاییان در سال‌های اخیر افزایش یافته و تاکنون ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار روستایی در کشور تحت پوشش این صندوق قرار گرفته است.

در چین رخ داد؛

یک چوپان جان ۶ ورزشکار را نجات داد+ عکس

گزارش ها حاکی است یک چوپان جوان چینی جان ۶ دونده شرکت کننده در رقابت های دو کوهستان را نجات داده است. در این حادثه به دلیل تغییر سریع شرایط جوی ۲۱ ورزشکار کشته و یک نفر هم مفقود شد.

تغییر برنامه امتحانی دانش‌آموزان پایه نهم به دلیل قطع مکرر برق

ساعت برگزاری امتحانات پایه نهم به دلیل قطعی برق می‌تواند به ساعت ۸ تا ۱۰ تغییر کند.

مدیرکل عملیات و برنامه‌های بشردوستانه بین‌المللی:

هلال احمر 40 نفر از گمشدگان در خارج از کشور به آغوش خانواده هایشان بازگرداند

حسن اسفندیار با اشاره به مراجعه صدها نفر به اداره جست و جو و بازپیوند هلال احمر از پیدا شدن 40 نفر از شهروندان ایرانی در سال گذشته توسط این اداره خبر داد.

قرنطینه‌ی ۶۳ نفر و انجام ۴۴ هزار تست فوری کرونا در مرزی کشور

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از انجام ۴۴ هزار و ۱۶۹ تست فوری تشخیص کرونا توسط امدادگران هلال احمر در ۱۷ مرز رسمی کشور (زمینی، هوایی و دریایی) خبر داد و گفت: تاکنون در این طرح ۳۲۱ هزار و ۳۳۹ مسافر مورد کنترل و پایش سلامت و مراقبت بهداشتی قرار گرفتند.

مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشی عشایر وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد:

بررسی نحوه بازگشایی مدارس برای سال تحصیلی آینده / برگزاری کلاس‌های باکیفیت برای دانش آموزان در مناطق عشایری

محمدرضا سیفی با اشاره به آخرین وضعیت تحصیل در مناطق دور افتاده گفت: آموزش ها طی سال آینده در مناطق روستایی و عشایری و حاشیه شهرها به شکل حضوری برگزار و مدارس دایر است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح کرد:

افزایش 40 درصدی مصرف قلیان در کشور/ شرکت انگلیسی آمریکایی در ایران توتون و تنباکو تولید می‌کنند/ شاهد بزرگنمایی در خصوص قاچاق دخانیات به کشور هستیم؛ شرکت ها به دنبال افزایش تولید هستند

علیرضا رئیسی گفت: طی 8 سال گذشته مصرف قلیان در کشور 40 درصد افزایش داشته است همچنی سن مصرف کاهش و در میزان مصرف بانوان بالا رفته است.

مهدی چمران در واکنش به استفاده از آقازاده ها در ائتلاف جبهه انقلاب؛

لیست شورای ائتلاف با توجه به تخصص افراد بسته می شود

عضو شورای ائتلاف با اشاره به اینکه آقازاده بودن افراد تاثیری در قرارگرفتن نام آنان در لیست نهایی شورای ائتلاف ندارد، گفت: لیست شورای ائتلاف با توجه به تخصص و توانایی افراد بسته می شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد:

آغاز واکسیناسیون خبرنگاران؛ 4 هفته دیگر/ تا کنون موردی فراگیر از قارچ سیاه در کشور نداشتیم/ نانوایی‌ها رتبه یک عدم رعایت پروتکل‌ها را داشتند

علیرضا رئیسی در خصوص امکان شیوع قارچ سیاه در کشور گفت: دستورالعمل هایی در این زمینه ابلاغ شده است و به روز رسانی می شود. تا کنون موردی فراگیر از قارچ سیاه در کشور نداشته ایم و هیچ موردی در این زمینه گزارش نشده است.

کرونا ۱۶۳ بیمار دیگر را به کام مرگ کشاند/ همچنان ۸ شهر کشور در وضعیت قرمز

طی شبانه روز گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۴۶۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا مطرح کرد:

مشاهده مواردی از ابتلا به عفونت قارچ سیاه در تهران/ مردم از مصرف خودسرانه کورتون و دگزامتازون خودداری کنند/ فراگیر شدن عفونت قارچی مهاجم باعث مرگ و میر خواهد شد

مسعود مردانی ضمن توصیه‌ای به مردم گفت: اصلا جای نگرانی وجود ندارد چون بیماری عفونت قارچی در ایران فراگیر نیست فقط مردم توجه داشته باشند از مصرف خودسرانه دگزامتازون و کورتون خودداری کنند و تنها با دستور پزشک آن را مصرف کنند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا :

امیدواریم رقص و پایکوبی مقابل ستادها ممنوع شود/ کوچکترین غفلت سبب بروز موج پنجم کرونا می‌شود/ تامین امینت سلامت مردم افزایش مشارکت انتخاباتی را در پی دارد

علیرضا رئیسی با اشاره به پروتکل های بهداشتی کرونایی در انتخابات پیش رو گفت: کوچکترین غفلت سبب بروز موج پنجم کرونا می شود و هر گونه عدم رعایت مشکل ساز خواهد بود. برای مشارکت حداکثری انتخابات نیاز داریم مردم احساس امنیت در مورد سلامت خود داشته باشند تا پای صندوق ها رای بیایند. هر چه محیط امن شود مردم بیشتر به مشارکت ترغیب می شوند و ممکن است برخی از حضور در پای صندوق های رای بترسند و ما باید خیال افراد را در این زمینه راحت کنیم.

برنا حال ناخوش سلامت روان در جامعه را بررسی می‌کند؛

حدود 15 میلیون نفر از مردم کشور اختلال روانی دارند/آمار تکان دهنده از تعداد افرادی که نمی‌دانند دچار بیماری روانی هستند!

اختلالات روانی پس از بیماری‌های قلبی و عروقی بیشترین حجم از بیماری‌ها را در کشور به خود اختصاص داده‌اند و این خود زنگ هشداری برای سلامت روانی جامعه است، موضوعی که در نهان جامعه ما درحال گسترش است و آن را می‌توان در انواع و اقسام قتل‌ها، خودکشی‌ها، جنایات و... دید اما متاسفانه همچنان اقدام جدی برای مقابله با آن صورت نگرفته است.

برخورد شدید تاکسی سمند با نرده های ابتدای پل بعثت

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور پایتخت از برخورد شدید تاکسی سمند بر اثر خواب آلودگی با نرده های ابتدایی پل بعثت و مصدوم شدن راننده آن خبر داد.

برنامه مدرسه تلویزیونی ایران اعلام شد

جدول دروس مدرسه تلویزیونی 4شنبه 5 خرداد برای دانش‌آموزان تمام مقاطع تحصیلی از شبکه‌‌های آموزش، چهار و معارف اعلام شد.

لیونل مسی و کریستین رونالدو در خیابان های تهران

سرهنگ علی همه خانی از اجرای طرح موتور سوار خوب در شهر تهران و تشویق موتور سواران قانونمند و اخطار جدی به راکبین موتورسوار متخلف خبر داد.

سیل در راه این چند استان‌

موسسه تحقیقات آب وزارت اعلام کرد: احتمال وقوع سیلاب تا روز ‌جمعه‎ در چند استان کشور وجود دارد.

واکنش سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا به خرابی احتمالی واکسن‌ها در پی قطع برق؛

قطع برق بیش از 6 ساعت به واکسن ها آسیب زا می زند

علیرضا رئیسی گفت: دستورالعملی در زمینه قطعی برق نوشتیم و ابلاغ کردیم و در عین حال هر نوع قطعی برق از نظر ذخایر برای ما مشکل ایجاد می کند. اگر بیشتر از 6 ساعت برق قطع شود دچار مشکل می شویم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز