مسئول نظارت بر مطالعات بالینی واکسن کوو ایران برکت مطرح کرد:

لزوم شروع آموزش‌های حضوری از مهرماه در کشور/ اگر جای وزیر بهداشت بودم به واکسن کوو ایران برکت مجوز تزریق اورژانسی می‌دادم

۱۴۰۰/۰۳/۰۹ - ۱۰:۰۳:۴۲
کد خبر: ۱۱۸۵۹۳۴
لزوم شروع آموزش‌های حضوری از مهرماه در کشور/ اگر جای وزیر بهداشت بودم به واکسن کوو ایران برکت مجوز تزریق اورژانسی می‌دادم
مینو محرز گفت: یکی از مشکلاتی که دنیا در زمینه کرونا با آن مواجه شد مشکل آموزش به کودکان بود اما هم اکنون در دنیا آموزش ها به صورت حضوری انجام می‌شود و لازم است ما نیز اقدامات مناسب را انجام دهیم تا بتوانیم در مهر ماه آموزش ها را به صورت حضوری دنبال کنیم.

به گزارش برنا؛ نشست خبری گزارش پیشرفت فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کوو ایران برکت با حضور مینو محرز، پیام طبرسی، محمدرضا صالحی از مدیران کارآزمایی بالینی؛ حسن جلیلی، مدیر پروژه تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان امام و حامد حسینی، مجری مطالعات کارآزمایی بالینی واکسن کووایران برکت صبح امروز یکشنبه 9 خرداد برگزار شد.

مینو محرز در ابتدای نشست گفت: این پروژه روندهای علمی خود را طی کرده و بسیار بالاتر از سطح استاندارهای بین المللی این واکسن تهیه شده است.

او افزود: کارخانه عظیم برکت واکسن کووید19 را می سازد نتایج تست های این واکسن در مرحله حیوانی و فاز یک بسیار مناسب بود و با تک تک افراد داوطلب که این واکسن را دریافت کردند در ارتباط بودیم.

محرز ادامه داد: اجرای این پروژه عالی با دقت و بررسی های بسیاری انجام شده است. با توجه به اینکه ما ناظر و مجری ساخت این واکسن هستیم از نزدیک شاهد تلاش پرستاران و و پزشکان هستیم و به صورت مداوم با مردم ارتباط مستقیم داریم.

مسئول نظارت بر مطالعات بالینی واکسن کوو ایران برکت ضمن تشکر از تیم واکسن کوو ایران برکت افزود: یکی از مشکلاتی که دنیا در زمینه کرونا با آن مواجه شد مشکل آموزش به کودکان بود اما هم اکنون در دنیا آموزش ها به صورت حضوری انجام می‌شود و لازم است ما نیز اقدامات مناسب را انجام دهیم تا بتوانیم در مهر ماه آموزش ها را به صورت حضوری دنبال کنیم.

محرز با بیان اینکه مدیران و دانشمندان ایرانی این واکسن را تهیه کرده اند گفت: واکسن کوو ایران برکت تماما یک واکسن ایرانی است و ما به همگان ایجاد مصونیت با تزریق این واکسن را نوید می دهیم.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا درباره ایمنی زایی این واکسن گفت: هنوز نمی توان درباره ماندگاری واکسن صحبت کرد این مورد را باید در مرحله واکسن عمومی ارزیابی کرد.

مسئول نظارت بر مطالعات بالینی واکسن کوو ایران برکت درباره دیرکرد در تولید‌ واکسن کرونا بیان کرد: ما در اوج تحریم‌ها این کارخانه را ایجاد کردیم و هم اکنون بعد از نتایج مناسب تقاضای اضطراری ادامه مطالعات را دارم چون قطعا نتایج این‌ واکسن از ایجاد مصونیت و تاثیر گذاری آن حکایت دارد.

محرز تاکید کرد: در مرحله اول واکسن عارضه نداشته و در فاز دو‌ نیز نتایج ایجاد ایمنی آن مثبت بود. تنها راه مهار این بیماری واکسیناسیون است.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا درباره تاثیر فضای مجازی در زمینه واکسن کرونا گفت: در گذشته گزارشی از تاثیر واکسن ها بر بیماری ها مطرح نمی‌شد و این مقوله اعتماد به واکسن را در دنیا از بین برد در میلیون ها دوز تزریقی واکسن کرونا تنها دو نفر دچار لخته مغزی شدند نتیجتا مردم نباید نگران عوارض واکسن باشند بلکه تنها راه مصونیت تزریق واکسن است البته بعد از تزریق واکسن باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

محرز گفت: خرید واکسن از ناصر خسرو اشتباه است و باید مراقب واکسن های قاچاق باشیم. بنده ۱۰۰درصد این واکسن را تایید می کنم این در حالیست که از کشورهای دیگر ایمیل زدند و داوطلب تزریق واکسن کوو ایران برکت هستند.

او با بیان اینکه تمامی نتایج مطالعاتی این واکسن به وزارت بهداشت ارائه شده است، گفت: من اگر جای وزیر بهداشت بودم مجوز تزریق اورژانسی این واکسن را صادرمی کردم.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز