احتمال خیزش گرد و خاک در برخی مناطق کشور

۱۴۰۰/۰۳/۱۲ - ۰۸:۳۸:۴۳
کد خبر: ۱۱۸۷۵۴۷
احتمال خیزش گرد و خاک در برخی مناطق کشور
کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام جوی پایدار طی پنج روز آینده در کشور از احتمال خیزش گردوخاک در خوزستان، کرمان، غرب، شرق و شمال‌غرب، خبر داد.

به گزارش برنا؛ امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی تازه‌ترین وضعیت جوی را برای امروز ۱۲ خرداد و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در پنج روز آینده برای بیشتر مناطق کشور، جوی پایدار، آسمانی صاف همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی شده است. در ۲۴ ساعت آینده دمای هوا در اردبیل و استان‌های ساحلی خزر به سبب وزش باد گرم جنوبی، افزایش محسوس خواهد داشت.

نقشینه ادامه داد: پنجشنبه و جمعه با توجه به شمالی شدن جریانات، کاهش محسوس دما در اردبیل و استان‌های ساحلی خزر بین ۶ تا ۱۰ درجه رخ می‌دهد و ماندگاری هوا را در نیمه شمالی کشور تا اواسط هفته خواهیم داشت.

او گفت: در سه روز آینده در نواحی شرقی کشور به ویژه منطقه زابل، شرق کرمان، خوزستان، بخش‌هایی از شمال‌غرب و غرب به سبب افزایش سرعت وزش باد احتمال خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: در سه روز آینده شرق دریای‌عمان، مناطق شمالی و مرکزی خلیج‌فارس به تناوب مواج و متلاطم می‌شود.

به گفته نقشینه برای تهران نیز در پنج روز آینده آسمانی صاف گاهی وزش باد رخ می‌دهد. امروز نیز به سبب افزایش وزش باد مناطق جنوب و غرب استان، خیزش گردوخاک محلی دارند.

بنا بر اعلام سازمان هواشناسی، بیشینه دمای امروز تهران ۳۸ درجه است. کمینه دما در مهرآباد به ۲۴ و شمیرانات ۱۹ درجه رسید. دمای امروز اهواز به ۴۹ درجه بالای صفر می‌رسد که گرم‌ترین منطقه از نظر دمایی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز