اعلام جزئیات اجرای پروتکل های بهداشتی در روز انتخابات از زبان سخنگوی وزارت بهداشت

۱۴۰۰/۰۳/۲۷ - ۰۹:۴۴:۵۲
کد خبر: ۱۱۹۳۹۱۰
اعلام جزئیات اجرای پروتکل های بهداشتی در روز انتخابات از زبان سخنگوی وزارت بهداشت
سیما سادات لاری گفت: مسئول برخورد با عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در انتخابات بر عهده وزارت کشور و ستاد انتخابات است.

به گزارش برنا؛ سیما سادات لاری؛ سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:  پروتکل‌های بهداشتی برگزاری انتخابات در حال حاضر نیز اجرا می‌شود و برای اجرا به استانداران و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده است.

او در گفتگو با برنا با بیان اینکه بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، دستورالعمل‌هایی با همکاری وزارت کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شورای نگهبان به منظور حفظ سلامت مردم در فرآیند برگزاری انتخابات، تدوین و ابلاغ شده است، گفت: ستاد انتخابات کشور با همکاری استانداران و فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه، مسئول نظارت و مراقبت از اجرای ضوابط این پروتکل‌های بهداشتی هستند.

نظارت بر اجرای دستور العمل های بهداشتی روز انتخابات بر عهده وزارت بهداشت است

لاری گفت: مسئولیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در انتخابات ریاست جمهوری بر عهده ستاد انتخابات کشور و ستادهای استانی است، همچنین مسئولیت رعایت این دستورالعمل‌ها در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان بر عهده مسئول اجرایی انتخاباتی هر محل است.

او بیان کرد: نظارت عالی بر اجرای صحیح و کامل پروتکل‌ها بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

عدم وجود محدودیت برای استفاده از اتوبوس در روز انتخابات

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره اجرای محدودیت های کرونایی  به دلیل احتمال انتقال افراد از روستاها به شهر ها برای رأی گیری با اتوبوس گفت: ممنوعیتی برای نشستن در اتوبوس به هر دلیلی وجود ندارد و هدف نشستن در اتوبوس مورد نظر نیست.

او گفت: ولی چیزی که باید به آن توجه کرد، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و فاصله گذاری و تهویه مناسب است. یعنی ظرفیت ۵۰ درصدی، فاصله گذاری، استفاده ازماسک و باز بودن پنجره ها باید رعایت شود.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  با بیان اینکه مطابق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، تبلیغات در فضای بسته ممنوع است، افزود: در صورت برگزاری جلسات هماهنگی، حضور ۱۵ نفر در شهرهای با وضعیت قرمز، ۲۰ نفر در شهرهای با وضعیت نارنجی و ۳۰ نفر در شهرهای با وضعیت زرد و البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی منعی ندارد،  برخورد با عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در انتخابات بر عهده وزارت کشور و ستاد انتخابات است.

نیروی انتظامی مسئول اعمال جریمه عدم رعایت پروتکل های بهداشتی

او درباره اعمال جریمه برای رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی گفت: جرایم مصوب و اجرای آن بر عهده نیروی انتظامی است و در حال حاضر لیست کسانی که قرنطینه را رعایت نمی کنند به نیروی انتظامی به صورت مرتب ارسال می‌شود، همچنین  برای استفاده از ماسک قرار بود جریمه توسط کد ملی اجرایی شود که هنوز اجرا نشده است و موانعی در این زمینه وجود دارد.

لاری تصریح کرد: در روز انتخابات افراد باید در فضای باز و با فاصله گذاری مناسب بایستند، حتما ماسک بزنند، همراه خود، خودکار شخصی ببرند و  اگر صندوق در فضای بسته قرار دارد، پس از رای دادن، محل را ترک کرده و تجمع نکنند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز