رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر:

آغاز نذر آب ۴ از امروز تا پایان تابستان/آبرسانی به ١۵ شهرستان در دستور کار است

۱۴۰۰/۰۴/۰۱ - ۱۰:۱۰:۴۷
کد خبر: ۱۱۹۶۵۶۱
آغاز نذر آب ۴ از امروز تا پایان تابستان/آبرسانی به ١۵ شهرستان در دستور کار است
محمد نصیری از آغاز نذر آب ۴ از امروز تا پایان تابستان خبر داد و گفت: تغییرات اقلیمی نباید باعث مهاجرت جمعیت شود و آب یکی از موضوعات تثبیت جمعیت در مناطقی است که دچار بحران است.

به گزارش برنا؛ محمد نصیری؛ رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در نشست خبری نذر آب۴ گفت: جوانان هلال احمر در انتخابات کمک کردند و دوشادوش وزارت بهداشت بودند.

او با بیان اینکه از سال ٢٠١٩ فدراسیون صلیب سرخ و هلال احمر برنامه ای را وضع کرد که مبنی بر تغییرات اقلیمی بود، گفت: صلیب سرخ ١۵٠ سال پیش برای جنگ ایجاد شد تا افراد در جنگ تنها نمانند و در نهایت برای حوادث طبیعی فعالیت کرد.

نصیری گفت: طی ٢٠ سال گذشته بیشترین فعالیت های هلال احمر و صلیب سرخ از جنس مداخله در بحران های ناشی از تغییرات اقلیمی بود که بخش زیادی از آن برای رفتار های اشتباه آدم ها است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه  جمعیت هلال احمر ایران از سال ٩٧ ، بر اساس طرحی بر موضوع خشکسالی وارد عمل شد، گفت:  تغییرات اقلیمی نباید باعث مهاجرت جمعیت شود  و آب یکی از موضوعات تثبیت جمعیت در مناطقی است که دچار بحران است.

نصیری ادامه داد:  ایجاد دسترسی خوب جمعیت به آب آشامیدنی جز وظایف هلال احمر است اما در طرح نذر آب در سال اول سیستان و بلوچستان را پوشش دادیم و در سال های بعد ۴ استان اضافه شد  همچنین امسال آبرسانی به ١۵ شهرستان در دستور کار است.

او با بیان اینکه جایی که آب نیست قطعا معیشت و سلامت جسم و روح نیز دچار مخاطره می شود، گفت:  طی سال ٩٨ و٩٩ مناطق زیادی دچار مشکلات آبی بود و به تعبیر ما کمبود آب زلزله خاموش است

نصیری با بیان اینکه امسال بعضی جاهای کشور مثل هرمزگان ٧۵ درصد کاهش بارش داشته است و این مناطق نیاز دارد که ما در این آن حضور پیدا کنیم، بیان کرد: سنوات گذشته کار نذر آب به استان ها سپرده می شد و آن ها با خیرین کار را انجام می دادند اما امسال فراخوان عام داده شد  و نیازمند هستیم کمک های خرد داشته باشیم و از بنگاه های بزرگ اقتصادی نیز کمک می خواهیم.

او ادامه داد: سامانه *٧٢۴# در دسترس عموم قرار گرفته است همچنین ما سه سال در هلال احمر در پیچیده ترین موضوعات فراخوان دادیم و مردم بیشتر از چیز مورد نیاز بود، کمک کردند.

نصیری گفت: نذر آب ۴ از امروز آغاز می شود و تا آخر تابستان ادامه دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز