سخنگوی دولت مطرح کرد؛

لزوم ایجاد سمن‌های محله محور برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی/ هیچ جامعه‌ای بدون زنان توانمند و خلاق به جایی نرسیده است

۱۴۰۰/۰۴/۰۱ - ۱۴:۲۵:۱۱
کد خبر: ۱۱۹۶۷۹۷
لزوم ایجاد سمن‌های محله محور برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی/ هیچ جامعه‌ای بدون زنان توانمند و خلاق به جایی نرسیده است
ربیعی گفت: سمن های ما کافی نیست و نیاز به سمن های محله ای داریم حتی در حوزه خودکشی باید ۶ سمن تخصصی داشته باشیم.

به گزارش برنا؛ علی ربیعی سخنگوی دولت در آیین افتتاح مرکز راه نوین برای حمایت از زنان آسیب دیده اجتماعی گفت: مجموعه ای افتتاح شد که رویکرد آن آسیب های اجتماعی است.

او افزود: شیوه مدیریت آسیب اجتماعی با روش های شناخته شده سازگاری نداشت. در گذشته آسیب اجتماعی را در طلاق خلاصه می کردیم .

ربیعی گفت: فقر و اعتیاد رتبه های بعدی آسیب های اجتماعی هستند و فقدان آموزش می تواند دلیل آن باشد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه مراکز جلوگیری از آسیب پیشگیری عمیقی از آسیب اجتماعی زنان دارند، گفت: مطالعات نشان می دهد که اگر زنان توانمند باشند قطعا در جامعه آثار پویایی خواهد داشت.

او تصریح کرد: اگر زنان دچار آسیب شوند، کودکان بلافاصله بعد از زنان متاثر می شوند،  زنانه شدن و کودکانه شدن اعتیاد باعث شد، پیشگیری از آسیب مورد توجه قرار گیرد.

سخنگوی دولت افزود: دیدگاه هایی برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی در بالاترین مراجع فرهنگی وجود داشته است. چند علتی بودن آسیب ها در دولت مورد توجه قرار گرفته است و در بحث اعتیاد مطالعات نشان داد عدم امنیت اجتماعی و تحت سلطه بودنِ بدون حمایت قانونی باعث می شد زنان به سمت اعتیاد بروند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه مطالعات نشان داد هر میزان خودباوری فردی کم شود و افراد بی اعتمادی نسبت به خود و نظام سیاسی داشته باشند به سمت آسیب اجتماعی می روند، ادامه داد:  گسترش اعتماد و‌خودباور کردن در تحقیقات دولت مورد توجه قرار گرفت دولت به تنهایی نمی تواند پیشگیری از آسیب اجتماعی را انجام دهد بر همین اساس میانجی های اجتماعی در دولت یازدهم مورد توجه قرار گرفت.

او با اشاره به اینکه در سال ٩٣، نزدیک به ۴ هزار و ۵٠٠ مرکز پیشگیری از آسیب وجود داشت که در  سال ٩٧ به ٩ هزار و ۶٠٠ مرکز رسید، اظهار کرد:  سمن های مردمی به ٢٢ هزار سمن ارتقا یافته است.

ربیعی افزود: حوزه هایی که در جامعه کار می کنند ممکن است دچار مسایل امنیتی شوند که نگرانی آینده ماست.

سخنگوی دولت گفت: هر کدام از ما می توانیم آدمی باشیم که وضعیت عده ای از آدم ها را تغییر دهیم و دولت ها تکاپوی حل مسایل اجتماعی را ندارند.

او گفت: در میان سیاست گذاری اجتماعی اتکا به سمن ها جایگاه ویژه ای دارند، سمن های ما کافی نیست و نیازمند سمن های محله ای داریم حتی در حوزه خودکشی باید ۶ سمن تخصصی داشته باشیم

سخنگوی دولت ادامه داد: هیچ جامعه‌ای بدون زنان توانمند و خلاق به جایی نرسیده است و جامعه ای که زنان به سمت آسیب روند با کودکان آسیب مواجه می شود و پیشگیری از مزمن شدن آسیب های اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد.

ربیعی بیان کرد: به جای اعمال سیستم های قهری، زنان اگر خودکفا شوند می توانند توانمند شوند و در سیاست گذاری اجتماعی به سیاست گذاری زنان نیازمند هستیم

او افزود: فکر نکنیم که باید آدم های زیادی را متحول کنیم چرا که احیای یک نفر کار بزرگی است و خیلی ها فکر می کنند که باید خیلی پولدار باشند که انسان ها را احیا  کنند اما گاهی وقت ها می توانیم با کار های کوچک خیر جمعی را گسترش دهیم

نظر شما
پرونده ویژه