همیاران سرپرست خانوار در بهزیستی همراه در فعالیت‌های تولیدی و خدماتی

۱۴۰۰/۰۴/۰۲ - ۱۰:۵۶:۴۶
کد خبر: ۱۱۹۷۱۲۰
همیاران سرپرست خانوار در بهزیستی همراه در فعالیت‌های تولیدی و خدماتی
۳۶ گروه همیار زنان سرپرست خانوار با هدف توانمندسازی و حل مشکلات بانوان سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی استان فعالیت اجتماعی و خدماتی دارند.

به گزارش برنا؛ معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت:  ۵۷ گروه همیار زنان سرپرست در بهزیستی استان مرکزی به ثبت رسیده‌اند اما ۳۶ گروه فعال هستند و بقیه این گروه‌ها به دلایلی فعالیت ندارند.

اعظم علی مددی افزود: ۳۰۶ زن سرپرست خانوار در گروه‌های مختلف همیار زنان سرپرست استان مرکزی در فعالیت‌های تولیدی و خدماتی شامل قالی بافی، گلیم برجسته، عکاسی، آرایشگری، بسته بندی مواد غذایی، چرم دوزی و داروهای گیاهی فعالیت دارند.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه طرح همیار با هدف حرفه آموزی و اشتغال زنان سرپرست خانوار شکل گرفته است، گفت: سازمان بهزیستی برای حمایت از زنان سرپرست خانوار، به گروه‌های همیار کمک بلاعوض پرداخت کرده است.

علی مددی با تاکید بر اینکه طرح گروه‌های همیار، یکی از برنامه‌های سازمان بهزیستی برای توانمند سازی زنان سرپرست خانوار است، افزود: این طرح به منظور حمایت از زنان سرپرست خانواری است که امکان دریافت سرمایه کار و وام خوداشتغالی را ندارند و با عضویت در این گروه‌ها می‌توانند زمینه اشتغال خود را فراهم کند.

او خاطرنشان کرد: گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار، مشتمل بر تعدادی از زنان سرپرست خانوار نیازمند زیر پوشش سازمان بهزیستی هستند که با دریافت خدمات و حمایت‌های توانمند محور، برای دستیابی به استقلال اقتصادی و اجتماعی خود تلاش می‌کنند.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: بهزیستی این استان با شیوع کرونا، ۶۹۰ میلیون ریال تسهیلات جبران خسارت به زنان آسیب دیده پرداخت کرده است.

۶۵ هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز