دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر:

برخی کشورهای قدرتمند در توسعه مواد مخدر نقش دارند/ افزایش ۲۹ درصدی مصرف مواد مخدر طی ۱۳ سال گذشته در جهان/ محرک شیشه در همسایگی جمهوری اسلامی ایران تولید می شود

۱۴۰۰/۰۴/۰۵ - ۱۱:۲۷:۴۲
کد خبر: ۱۱۹۸۲۲۵
برخی کشورهای قدرتمند در توسعه مواد مخدر نقش دارند/ افزایش ۲۹ درصدی مصرف مواد مخدر طی ۱۳ سال گذشته در جهان/ محرک شیشه در همسایگی جمهوری اسلامی ایران تولید می شود
اسکندر مومنی گفت: به رغم تصویب کنواسیون بین المللی و 5 نهاد اصلی و بیش از 10 نهاد فرعی برای مبارزه با مواد مخدر، در سطح بین المللی شاهد افزایش فزاینده عرضه و تولید مواد مخدر در سطح جهان و افزایش فزاینده مواد مخدر هستیم . طی 13 سال گذشته بیش از 29 درصد میزان مصرف مواد مخدر در جهان افزایش یافته است.

به گزارش برنا؛ نشست تخصصی «یاریگران زندگی-همکاری‌های فرابخشی و بین‌المللی-پیشگیری از اعتیاد» به مناسبت بزرگداشت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر صبح امروز شنبه 5 تیر ماه برگزار شد.

اسکندر مومنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: سالروز مبارزه با مواد مخدر را گرامی می داریم تلاش می کنیم تا با همدلی و همفکری بتوان با این بلای خانمان سوز مبارزه کنیم.

 او افزود: به رغم تصویب کنواسیون بین المللی و 5 نهاد اصلی  و بیش از 10 نهاد فرعی برای مبارزه با مواد مخدر، در سطح بین المللی شاهد افزایش فزاینده عرضه و تولید مواد مخدر در سطح جهان و افزایش فزاینده مواد مخدر هستیم . طی 13 سال گذشته بیش از 29 درصد میزان مصرف مواد مخدر در جهان افزایش یافته است.

مومنی با بیان اینکه محرک شیشه در همسایگی جمهوری اسلامی ایران تولید می شود، گفت: بیش از 90 درصد تریاک و 70 درصد مرفین جهان از سوی ایران کشف می شود. جمهوری اسلامی ایران در سال 99 ، ده ها شهید و جانبار را تقدیم کرده است.  تمامی کشورها در مجامع بین المللی بر مبارزه با مواد مخدر تاکید دارند اما بسیاری از کشورهای قدرتمند بر این مسائل پایبند نیستند و خود در توسعه مواد مخدر نقش دارند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران فقط در حوزه مقابله و مبارزه نیست بلکه در پیشگیری طرح یاریگران زندگی را به تصویب رسانده و تمامی گروه های مرجع پای کار هستند تا از این بلای شوم جلوگیری شود. طرح یاریگران در 40 مدرسه اجرا  و دانش آموزان تحت تعلیم قرار گرفته است.

او با بیان اینکه مقابله، پیشگیری، توانمندسازی جزو اولویت های جمهوری اسلامی است، گفت: 9 هزار مرکز درمانی در کشور فعال  و 1 میلیون و 400 معتاد و سه هزار سازمان مردم نهاد در جمهوری اسلامی ایران در ارتقای این مقوله تاثیرگذار هستند.  بسیاری از گروه های مرجع به این پویش پیوسته اند و تمامی اقدامات مبتنی بر مدارک علمی انجام می شود. بر اساس بررسی های علمی مسیر مشخص است.

مومنی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به تعهدات بین المللی توجه کرده است. بی تردد بشریت قادر به فایق آمدن از این بلا است. تا زمانی که تمامی دست اندرکاران وارد عمل نشوند دود این کوتاهی به چشمشان می رود.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز