کدام واکسن کرونا ایمنی ۸۰درصدی دارد؟

۱۴۰۰/۰۴/۰۶ - ۲۱:۴۰:۳۷
کد خبر: ۱۱۹۸۹۲۳
کدام واکسن کرونا ایمنی ۸۰درصدی دارد؟
وزارت بهداشت آرژانتین اعلام کرد، دز اول واکسن اسپونتیک وی تقریبا ۸۰ درصد ایمنی ایجاد می‌کند و دز دوم آن پاسخ ایمنی را تقویت می‌کند و ماندگاری بیشتری دارد.

به گزارش برنا؛ وزارت بهداشت آرژانتین اعلام کرد، تزریق نخستین دز از واکسن اسپونتیک وی که توسط موسسه تحقیقات گامالیا ساخته شده مرگ و میر ناشی از کرونا را تا ۸۰ درصد کاهش می‌دهد.

در این مطالعه بیش از ۴۷۱ هزار نفر شرکت کردند و مشخص شد، احتمال مرگ در افراد بالای ۶۰ سال که نخستین واکسن جهان علیه کرونا را دریافت کردند، ۷۰ الی ۸۰ درصد کاهش می‌یابد.

کارلا ویزوتی، وزیر بهداشت آرژانتین می‌گوید:  دز اول واکسن اسپونتیک وی تقریبا ۸۰ درصد ایمنی ایجاد می‌کند و دز دوم آن پاسخ ایمنی را تقویت می‌کند و ماندگاری بیشتری دارد.

به گفته وزیر بهداشت ، تصمیم برای به تأخیر انداختن دز دوم تا ۱۲ هفته درست بود زیرا لازم بود تا آنجا که ممکن است افراد بیشتری تلقیح شوند.

طبق گفته وزارت، مطالعه مربوطه بیش از ۴۷۱ هزار نفر را درگیر کرده است و خلاف آزمایشات بالینی، نتایج این نظرسنجی نشان دهنده اثر واقعی واکسن‌ها در زندگی واقعی است.

آرژانتین اولین کشور آمریکای لاتین بود که مجوز استفاده اضطراری اسپونتیک وی را ثبت کرد. حدود ۳.۸ میلیون آرژانتینی هر دو دز واکسن را دریافت کرده و ۱۵.۳ میلیون نفر دیگر با دز اول آن تلقیح شده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز