معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان:

ارائه مشاوره ازدواج به بیش از ۳ میلیون جوان در دولت دوازدهم/ ۶۱ هزار میلیارد تومان وام ازدواج طی سال‌های اخیر پرداخت شد/ ایجاد ۱۲ هزار شغل برای جوانان/کاهش میزان خودکشی در ایلام

۱۴۰۰/۰۴/۰۷ - ۱۵:۴۵:۴۵
کد خبر: ۱۱۹۹۵۲۰
ارائه مشاوره ازدواج به بیش از ۳ میلیون جوان در دولت دوازدهم/ ۶۱ هزار میلیارد تومان وام ازدواج طی سال‌های اخیر پرداخت شد/ ایجاد ۱۲ هزار شغل برای جوانان/کاهش میزان خودکشی در ایلام
محمدمهدی تندگویان گفت: پرداخت تسهیلات ازدواج از سال 96 به روز شد بنابراین تا پایان سال 99 حدود 4 میلیون نفر وام دریافت کردند که مجموعا مبلغ 61 هزار میلیارد تومان طی سال‌ها وام به جوانان پرداخت شد.

به گزارش برنا؛ محمدمهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان در هفتاد و هشتمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان گفت: ابتدای دولت زیر 100 تشکل در کشور داشتیم اما امروز از مرز 3700 تشکل گذشته‌ایم و استقبال خوبی از سوی جوانان شکل گرفته است و براساس ابلاغ برنامه ها و شرح وظایفی که داشتیم، توانستیم آنچه مد نظر دولت بود را به ثمر برسانیم.

او افزود: در این دولت انتخابات مجامع ملی 2 بار برگزار کردیم که برای اولین بار منظم و قانونمند برگزار شد همچین برای اولین بار انتخابات هیات رئیسه مجمع ملی به صورت آنلاین با مشارکت 98 درصدی در کشور برگزار شد.

تندگویان بیان کرد‌: مجمع ملی جوانان پس از سالها ثبت ملی شد و الان یکی از نهادهای عمومی غیردولتی ثبت شده با 31 شعبه استانی است.

تندگویان تصریح کرد: برای اولین بار ارزیابی و رتبه بندی سمن ها را انجام دادیم. هرچند مسئولیت وزارت کشور در موضوع سازمان های مردم نهاد قدیمی تر است اما وزارت ورزش برای اولین بار وارد رتبه بندی سمن ها شد و یکی از  دستاوردی مهم  آن بهره گیری درست از جامعه تشکلات و استفاده از کار داوطلبانه است. انشاالله این رتبه بندی به صورت سالیانه انجام خواهد شد.

او ادامه داد: راه اندازی سامانه مشارکت اجتماعی با موضوع دولت الکترونیک را داشتیم و درحال حاضر هیچ خدمتی نیست که در بستر فضای مجازی ارائه نشود، حتی طرح ها و ایده ها در این بستر قرار گرفته است.

معاون امور جوانان افزود: پرداخت به تشکلات و سازمان های مردم‌نهاد در سامانه شفافیت قرار گرفته و همگان می توانند آن را رصد کنند درواقع همه نهادها می توانند نظارت کنند چه تشکلی برای چه طرح و ایده ای پول گرفته است.

تندگویان گفت: 70 هزار کارگاه آموزشی قبل از ازدواج را برگزار کردیم. 410 مرکز مشاوره را طی سال‌های گذشته دایر کردیم درحالی که ابتدای دولت 70 مرکز وجود داشت و پیش بینی من این است تا پایان شهریورماه به 500 مرکز خواهیم رسید.

او افزود: در دولت دوازدهم به 3 میلیون و 815 هزارنفر از جوانانی که به مراکز مشاوره مراجعه کردند تا 5 جلسه مشاوره رایگان ارائه دادیم. 11 دوره دانش افزایی را برای مربیان مراکز برگزار کردیم که بیش از 5 هزار روانشناس در دوره های ما حضور پیدا کردند و در حال حاضر هم در فضای مجازی دوره ها ادامه دارد تا مسائل جدید جوانان به این مشاوران آموزش داده شود.

تندگویان ادامه داد: تدوین بانک اطلاعاتی روانشناسان در شهرها و شهرستان ها از اقدام دیگری بود که انجام دادیم تا خانواده ها با خیال راحت مشاور انتخاب کنند.

معاون امور جوانان عنوان کرد: طی دولت دوازدهم 800 محتوا و محصول رسانه ای در قالب فیلم کوتاه و موشن گرافی و... با موضوعات کاهش آسیب های اجتماعی، ازدواج، فرزندآوری و...  تولید کردیم و همه را در فضای مجازی و همچنین صدا و سیما منتشر کردیم.

تندگویان ادامه داد: سامانه امید زندگی را راه اندازی کردیم که به صورت آنلاین مشاوره ارائه می‌دهد و برای عموم مردم قائل دسترسی است و جوانان می توانند با مشاوری که دوست دارند مرتبط شوند و به صورت آنلاین از خدمات مشاوره ای او استفاده کنند.

او افزود: مجمع خیرین ازدواج شکل گرفت و هم اکنون هر 31 استان مجمع ملی ازدواج دارند همچنین در وزارتخانه جایی را به این مجمع اختصاص دادیم و خوشبختانه گزارش عملکرد خوبی تاکنون ارائه شده است.

تندگویان گفت: پرداخت تسهیلات ازدواج از سال 96 به روز شد بنابراین تا پایان سال 99 حدود 4 میلیون نفر وام دریافت کردند که مجموعا مبلغ 61 هزار میلیارد تومان طی سال‌ها وام به جوانان پرداخت شد.

معاون امور جوانان عنوان کرد: مجموعا در این دولت 5 جلسه شورای عالی جوانان و 1088 جلسه ستاد استانی برگزار کردیم.

او ادامه داد: راه اندازی دبیرخانه گام دوم انقلاب و تدوین سند سیاست گذاری برای بیانیه گام دوم از دیگر اقدامات ما بود که توانستیم آن را وارد سند اجرایی و سیاست گذاری کنیم. انشاالله این سند به دستگاه ها ابلاغ می‌شود تا تبدیل به یک سند اجرایی شود.

تندگویان اظهار کرد: در طی سالها شرکت کنندگان در برنامه هایمان بیش از 45 درصد افزایش داشتند و تمایل جوانان برای شرکت در برنامه هایمان به 80  درصد رسیده است.

او افزود: موضوع اوقات فراغت را تقسیم کار ملی کردیم و سند اجرایی آن را به دستگاه ها ابلاغ کردیم.

معاون امور جوانان خاطرنشان کرد: خوشبختانه افزایش 100 درصدی خانه جوانان را داشتیم به نحوی که امروز 140 خانه احداث شده فعال داریم و تا پایان شهریور به 200 خانه فعال خواهد رسید.

تندگویان گفت: با وجود اینکه جزو وظایف ما نیست اما وارد اشتغال زایی به صورت مستقیم شدیم و 3774 فقره تسهیلات ارائه دادیم و حدود 12 هزار شغل را در محیط کسب و کار روستایی ایجاد کردیم.

او ادامه داد: برای اولین بار بحث سرباز مهارت را انجام دادیم و امسال آماده هستیم 140 هزار سرباز را توانمند کنیم.

معاون امور جوانان بیان کرد: تولید 200 قسمت برنامه کارآفرینان جوانان را داشتیم که رسانه ملی پخش کرد و بیش از 1000 دقیقه از جوانان کل کشور که اشتغال زایی انجام دادند تصویربرداری کردیم و قرار است باقی قسمت های آینده در همین روزها پخش شود.

تندگویان گفت: 15 مرکز شتاب دهی در حال فعالیت هستند و تا پایان امسال در هر 31 استان مراکز منش را راه اندازی خواهیم کرد. تا به امروز بیش از 800 برنامه با حضور 10 هزار جوان برگزار شده است که منجر به اشتغال زایی شده است.

او افزود: در 12 سال گذشته از بین 43 کشور اسلامی، توانستیم قائم مقامی امور بین الملی مجمع جوانان اسلامی را کسب کنیم.

تندگویان تاکید کرد: انشاالله در دولت بعدی حدود و وظایفی که ما داریم مشخص شود تا بتوانیم مطالبات جوانان را پیگیری کنیم.

معاون امور جوانان گفت: پاتوق فرهنگی که عمدتا با رویکرد اشتغال زایی در استان ایلام تشکیل شده، باعث کاهش خودکشی در این استان شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز