سخنگوی ستاد مقابله با کرونا مطرح کرد:

هشدار جدی برای خیز پیک پنجم / ویروس دلتا در جای جای کشور دیده می شود/ نیمی از استان های کشور درگیر کرونا هستند/ ۳۰۰ هزار دوز واکسن برکت به دست وزارت بهداشت رسیده است

۱۴۰۰/۰۴/۱۲ - ۱۰:۳۴:۴۳
کد خبر: ۱۲۰۱۲۳۱
هشدار جدی برای خیز پیک پنجم / ویروس دلتا در جای جای کشور دیده می شود/ نیمی از استان های کشور درگیر کرونا هستند/ ۳۰۰ هزار دوز واکسن برکت به دست وزارت بهداشت رسیده است
علیرضا رئیسی ضمن هشدار برای خیز پیک پنجم کرونا گفت: نیمی از استان های کشور درگیر کرونا هستند اما برخی استان ها ابتدای درگیری بوده و اگر سهل انگار ی باشد کل استان درگیر می شود.

به گزارش برنا؛ علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به آخرین وضعیت مرگ و میر کووید 19 در جهان گفت: خیلی از نقاط دنیا درگیر کرونا شده و مرگ و میرها افزایش پیدا کرده است. درگیری در استان های جنوبی و شرقی کشور در حال افزایش است.

رعایت پروتکل های بهداشتی به کمتر از 70 درصد رسید

او افزود: رعایت پروتکل ها در سطح کشور افت کرده و به کمتر از 70 درصد رسیده است که عدد بسیار پایینی است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا تاکید کرد: باید رعایت پروتکل ها به بالای 85 درصد برسد. وجود ویروس دلتا در جای جای کشور دیده می شود و قدرت سرایت بسیار بالا است و قطعا میزان مرگ و میر و بستری و.. را افزایش می دهد.

رئیسی با بیان اینکه در حال حاضر 92 شهر قرمز،  182 شهر نارنجی و 172 شهر زرد داریم، گفت: نیمی از استان های کشور درگیر کرونا هستند اما برخی استان ها ابتدای درگیری بوده و اگر سهل انگار ی شود کل استان درگیر می شود.

ده شهر استان تهران درگیر کرونا است

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به شهرهای درگیر کووید 19 افزود: اصفهان، ایلام، خراسان شمالی و خراسان جنوبی و کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی و گیلان یک شهر درگیر دارند و با رعایت پروتکل ها می توانند روند شیوع را مهار کنند.

او ادامه داد: ده شهر استان تهران درگیر هستند که همگی به رنگ قرمز در آمده است. سیستان و بلوچستان هم بدین گونه و سراسر استان درگیر شده است. شهرهای جنوبی استان فارس و ده شهرستان های این استان هم درگیر هستند. کرمان 15 شهر، هرمزگان 11 شهر درگیر کرونا هستند و نیاز است پروتکل ها با دقت رعایت شود.

تشدید کنترل مرزها/ ارسال کمک ها به سیستان و بلوچستان

رئیسی با اشاره به جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: تاکید بر کنترل مرزها به خصوص مرزهای شرقی شده است. نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و سپاه تا کنون اقدامات خوبی انجام دادند و این اقدامات نظارتی تشدید خواهد شد.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: استان های درگیر به صورت ویژه نظارت می شود. ارتباط مستقیمی با استاندار سیستان و بلوچستان برقرار شد تا اگر نیاز باشد کمک ها ارسال شود. البته زیر ساخت ها مهم است. در بحث اکسیژن ساز و تخت مشکل خاصی نداریم ولی اقدامات بیشتری در خصوص رعایت پروتکل انجام می شود.

حضور 30 درصدی کارمندان دولت در شهرهای قرمز

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه میزان رعایت پروتکل در سیستان و بلوچستان زیر 50 درصد است، گفت: در سیستان و بلوچستان اماکن و بانک ها و مراکز دولتی تعطیل خواهند بود. شهرهای دیگر هم بر اساس پروتکل ها باید رعایت شود. در شهرهای قرمز کارمندان باید 30 درصد حضور پیدا کنند تا شرایط آرام تر شود.

او با بیان اینکه سرعت واکسیناسیون بهتر خواهد شد، گفت: سرعت واکسیناسیون در هفته آینده افزایش پیدا می کند. در سطح کشور ازدحام زیادی نداشتیم و واکسیناسیون روان انجام می شود.

مردم نگران تزریق دوز دوم واکسن نباشند

رئیسی ادامه داد: مراکز تجمیعی افزایش پیدا کرد و واکسیناسیون با قدرت بیشتری ادامه دارد. مردم نگران دوز دوم واکسن نباشند ولی الان وضعیت انجام واکسیناسیون مناسب است و هفته آینده واکسیناسیون گروه های پایین انجام می شود. 300 هزار دوز واکسن برکت به دست ما رسیده و توزیع شده است و امیدواریم با این واکسن ایرانی و وارداتی سرعت واکسیناسیون افزایش پیدا می کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: تاکنون دو میلیون نفر، دوز اول و دوم را دریافت و 4 میلیون نفر دوز اول را تزریق کرده اند و هر هفته که بگذرد وضعیت تامین واکسن مطلوب تر خواهد بود و از شهریور ماه ماهیانه 10 میلیون واکسن داخلی به دست ما می رسد و سرعت افزایش پیدا می کند و تا پایان سال همه گروه های هدف را واکسینه می کنیم.

مردم به سیستم نوبت دهی واکسیناسیون توجه کنند

او با تاکید بر اینکه مردم باید به سیستم نوبت دهی برای تزریق توجه کنند، گفت: مردم منتظر پیامک و نوبت دهی باشند تا ازدحامی صورت نگیرد. ما روزانه توانایی تزریق 200 هزار واکسن را داریم و در صورت تامین واکسن می توانیم 900 هزار واکسن در روز تزریق کنیم.

رئیسی ضمن ابراز نگرانی برای پیک پنجم افزود: ما با سرعت واکسیناسیون ، می توانیم پیک ها را رد کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز