دبیر فراکسیون رسانه و فضای مجازی مجلس شورای اسلامی:

تلاش‌مان این است طرح «ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» را از دستور کار مجلس خارج کنیم/ جرم انگاری برای کاربران فیلترشکن واقعیت ندارد

۱۴۰۰/۰۴/۱۵ - ۰۴:۳۱:۱۳
کد خبر: ۱۲۰۲۰۱۱
تلاش‌مان این است طرح «ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» را از دستور کار مجلس خارج کنیم/ جرم انگاری برای کاربران فیلترشکن واقعیت ندارد
معین الدین سعیدی گفت: تلاش ما این است که این طرح از دستور کار خارج شود اما اگر به هر دلیل از اولویت بیرون نیامد باید در صحن علنی مطرح شود نه اینکه طبق اصل 85 قانون اساسی و در کمیسیون فرهنگی مورد بحث قرار گیرد.

به گزارش برنا؛ چند روزی‌ست که طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» حسابی سر و صدا به پا کرده و عده‌ای گفتند از دستور کار خارج شده و عده‌ای گفتند ذیل اصل 85 قانون اساسی به کمیسیون داخلی سپرده شده است اما در میان این حرف‌های ضد و نقیض ‌مردم می‌خواهند بدانند سرانجام این طرح چه شده و الان در چه وضعیتی قرار دارد.

معین الدین سعیدی، دبیر فراکسیون رسانه و فضای مجازی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به آخرین وضعیت طرح مذکور گفت: طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» در مجلس شورای اسلامی مطرح شد اما به گفته برخی از نمایندگان از دستور کار خارج شده است.

او با تاکید بر اینکه این طرح نباید در اولویت مجلس قرار گیرد افزود: به اعتقاد من این موضوع نباید در اولویت کاری مجلس قرار بگیرد هرچند که طبق گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی ما باید بر فضای مجازی نظارت کنیم اما معنای نظارت این نیست که دسترسی‌های مردم و آزادی‌ها مشروع آنها را محدود کنیم.

سعیدی با اشاره به وجود رویکرد دوگانه در این طرح بیان کرد: یک رویکرد در طرح مذکور دوگانه وجود دارد و آن هم این است که چطور برخی مسئولین از پلتفرم‌هایی استفاده می‌کنند که فیلتر است اما مردم اجازه دارند از آنها استفاده کنند؟ این رویکرد دوگانه به اعتماد عمومی مردم خدشه وارد می‌کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم با وجود مشکلات معیشتی فراوان  حضوری دشمن شکن در انتخابات اخیر داشتند بنابراین درست نیست که با برخی از رفتارهای خود موجب ناراحتی و التهاب آنها شویم به همین دلیل چنین طرح‌هایی نباید در دستور کار ما باشد.

دبیر فراکسیون رسانه و فضای مجازی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا این طرح ذیل اصل 85 قانون اساسی قرار گرفته است یا خیر؟ گفت: اصل 85 قانون اساسی می‌گوید اگر نمایندگان موافقت کنند رسیدگی به یک طرح ضروری به کمیسیون داخلی واگذار می‌شود که بنده مخالفم این طرح ذیل اصل 85 قانون اساسی برود حتی اگر قرار باشد رسیدگی شود باید در صحن علمی مطرح شود.

سعیدی افزود: تلاش ما این است که این طرح از دستور کار خارج شود اما اگر به هر دلیل از اولویت بیرون نیامد باید در صحن علنی مطرح شود نه اینکه طبق اصل 85 قانون اساسی و در کمیسیون فرهنگی مورد بحث قرار گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره فیلتر شدن پیام رسان‌های خارجی گفت: متاسفانه سیاه نمایی‌هایی مانند جرم انگاری برای کاربرانی که از فیلترشکن استفاده می‌کنند مطرح شده است که واقعیت ندارد و بنده آنها را تایید نمی‌کنم.

//انتهای پیام: 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز