معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی خبر داد:

برگزاری پویش تاب‌آوری اجتماعی با هدف پیشگیری از خشونت خانگی

۱۴۰۰/۰۴/۱۸ - ۱۴:۴۹:۴۲
کد خبر: ۱۲۰۴۲۳۰
برگزاری پویش تاب‌آوری اجتماعی با هدف پیشگیری از خشونت خانگی
آرزو ذکایی‌فر از برگزاری پویش تاب‌آوری اجتماعی با هدف پیشگیری از خشونت خانگی در نیمه دوم امسال خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این پویش آگاه‌سازی و ارتقای دانش برای پیشگیری از خشونت‌های خانگی و خودکشی است.

به گزارش برنا؛ آرزو ذکایی‌فر گفت: برنامه‌ها و مداخلات پیشگیرانه در سال جاری به دو شکل ادامه خواهد داشت. برخی استان‌های کشور ممکن است در رابطه با خشونت‌ها و خودکشی نیازمند مداخلات و اقدامات بیشتری باشند، بنابراین برنامه‌های بهزیستی در آن استان‌ها بیشتر است.

او ادامه داد: به عبارت دیگر تلاش کردیم امسال برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را به‌ گونه‌ای طراحی کنیم که مناسب با وضعیت و مسائل و مشکلات هر استان باشد و امیدواریم با اجرای این برنامه‌ها، بتوانیم گام‌های موثری در ارتقای دانش، آگاه‌سازی، اطلاع‌رسانی و توانمندسازی آحاد مردم جامعه در راستای پیشگیری و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سلامت اجتماعی برداریم.

معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی گفت: مقدمات اجرای پویش تاب‌آوری اجتماعی با تاکید بر پیشگیری از خشونت خانگی و خودکشی در سال جاری در حال انجام بوده و جلسات کارشناسی با افراد صاحب‌نظر و اساتید دانشگاهی در حال برگزاری است.

ذکایی‌فر افزود: کمیته علمی و پژوهشی در دبیرخانه رصد آسیب‌های اجتماعی شکل گرفته و یکی از کمک‌هایی که اعضای کمیته علمی و پژوهشی دبیرخانه به ما می‌کنند، ارائه مشاوره در راستای اجرای برنامه‌ها و طراحی برنامه‌های اثربخش در حوزه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و اجرای مداخلات است.

او با بیان اینکه کمپین تاب‌آوری اجتماعی در سال ۱۴۰۰ در نیمه دوم آغاز خواهد شد، ادامه داد: یکی از برنامه‌ها و اقداماتی که در راستای آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی عمومی به ویژه در حوزه پیشگیری سطح اول بسیار موثر است، برگزاری پویش‌ها و کمپین‌ها است. بر همین اساس یکی از وظایف و فعالیت‌های دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری در حوزه خشونت و خودکشی است.

معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی گفت: سازمان بهزیستی کشور در طول این سال‌ها برنامه‌های متعددی را در این زمینه دنبال کرده که از جمله آنها می‌توان آموزش عموم مردم جامعه، مداخلات به‌موقع، خدمات ارائه شده از سوی اورژانس اجتماعی با شماره ۱۲۳ و صدای مشاور با شماره  ۱۴۸۰ را نام برد.

ذکایی‌فر افزود: در حوزه پیشگیری نیز دو کار اساسی را داریم دنبال می‌کنیم. اول در بخش آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی و دیگری در بخش ارتقای دانش، نگرش و تغییر رفتار مردم و افراد نیازمند دریافت خدمات است. همچنین شناسایی افرادی که در گروه‌های پرخطر قرار می‌گیرند، از دیگر اقدامات بهزیستی است تا بتوانیم مداخلات خود را از جمله مداخلات مشاوره و مددکاری را به موقع به آنان ارائه دهیم. پویش سال گذشته نیز بر همین اساس اجرا شد.

او یادآور شد: پویش تاب‌آوری اجتماعی سال گذشته با تاکید بر رفتار همدلانه و پیشگیری از خشونت بود. امسال نیز این پویش را خواهیم داشت و پیش‌بینی شده تا این کمپین در نیمه دوم سال جاری برگزار شود. هدف پویش اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی در زمینه خدمات ارائه شده از سوی سازمان بهزیستی است به ویژه اطلاع‌رسانی درباره سامانه‌های خط خدمات مشاوره با تلفن ۱۴۸۰ و خط بحران با شماره ۱۲۳ است تا در مواقع لزوم، افراد از راهنمایی متخصصان شاغل در این سامانه‌ها، استفاده کنند و هم بتوانند مداخلات به‌موقع و تخصصی را دریافت کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز