سخنگوی جمعیت هلال احمر:

داروخانه های هلال احمر با قطعی برق متضرر نشدند/ روند راه اندازی بیمارستان هلال احمر در کشور افغانستان به تأخیر افتاد/ منتظر ورود محموله جدید واکسن باشید

۱۴۰۰/۰۴/۲۰ - ۰۵:۱۴:۴۲
کد خبر: ۱۲۰۴۶۰۳
داروخانه های هلال احمر با قطعی برق متضرر نشدند/ روند راه اندازی بیمارستان هلال احمر در کشور افغانستان به تأخیر افتاد/ منتظر ورود محموله جدید واکسن باشید
قوسیان مقدم با اشاره به وجود 14 کلینیک و درمانگاه هلال احمر در سراسر دنیا گفت: فعلا راه اندازی و تأسیس بیمارستان هلال احمر در شهر کابل با توجه به وجود تحولات اخیر کشور افغانستان به عقب افتاده است.

به گزارش برنا؛ محمدحسن قوسیان مقدم سخنگوی جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار برنا درباره ارتباط قطعی برق با عملکرد داروخانه های هلال احمر گفت: همه سیستم های بهداشتی-درمانی در همه جا باید پشتیبان برق داشته باشند، همچنین با توجه به حساسیت نگهداری تولید دارو، داروخانه های ما نیز دارای موتور خانه های برق اضطراری هستند.

او افزود: اغلب داروخانه ها دارای داروهای فاسد شدنی هستند و باید رسیدگی های ویژه ای از آن ها انجام شود همچنین اگر اقلام دارویی با مشکلاتی از جهت تامین سردخانه و ... مواجه شوند، قابل استفاده نخواهند بود و میلیارد ها پول به هدر می رود.

قوسیان مقدم درباره سرویس کاری موتور برق های داروخانه های هلال احمر تصریح کرد: سرویس تجهیزات اضطراری مرتبا انجام می شود و در صورت عدم انجام چنین امری باید مدیر عامل مربوطه برکنار شود. با توجه به قطعی های مکررا برق در چند روز گذشته مشکلی در خصوص نگهداری و تأمین برق های اضطراری در دارو خانه های هلال احمر نداشتیم.

سخنگوی جمعیت هلال احمر درباره راه اندازی هلال احمر در کشور افغانستان گفت: راه اندازی و تأسیس بیمارستان در کابل افغانستان مسئله ای است که چندین سال است پیگیری می شود اما در حال حاضر با توجه به وجود تحولات اخیر این کشور فعلا راه اندازی و تأسیس آن به عقب افتاده است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر افزود: کلینیک و درمانگاه در 14 نقطه ی دنیا  داریم که بزرگترین آن در شهر دبی است همچنین در کشور های آفریقایی و آسیای میانه نیز مراکزی وجود دارد.

او درباره فعالیت بیمارستان ها و مراکز هلال احمر در خارج از ایران در راستای بیماری کرونا گفت: این مراکز خدمات تخصصی و درمانی ارائه می دهند و درگیری با مسائل کرونا نداشتند.

قوسیان مقدم درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون کارکنان بیمارستان ها و مراکز درمانی خارج از کشور جمعیت هلال احمر بیان کرد: مسئولیت واکسیناسیون کادر درمانی و اداری این مراکز زیر نظر کشور مربوطه است و دولت ایران در این خصوص دخالتی ندارد چرا که واکسن هایی که وارد می شود را نمی توانیم مجدد به کشور های دیگر ارسال کنیم.

او درباره وارد محموله ی جدید واکسن به کشور گفت: پنج شنبه ی گذشته بیش از یک میلیون واکسن وارد کشور شد و مابقی نیز در آینده نزدیک به کشور وارد می شود و این هفته نیز باید منتظر محموله جدید واکسن خارجی به کشور باشیم.

انتهای پیام/4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز