در منطقه ۱۹ برگزار شد؛

برگزاری پنجاه و ششمین جلسه کمیته خدمات و زیرساخت ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران

۱۴۰۰/۰۴/۱۹ - ۱۳:۱۹:۳۹
کد خبر: ۱۲۰۴۶۸۸
برگزاری پنجاه و ششمین جلسه کمیته خدمات و زیرساخت ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران
پنجاه و ششمین جلسه کمیته خدمات و زیرساخت ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و رئیس این کمیته، عضو و رئیس کمیته شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران و دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران، شهردار، معاونین و رابط شورایاران منطقه 19 برگزار شد.

به گزارش برنا؛ در این جلسه که معاون اداره کل فنی استانداری تهران و مدیر دبیرخانه ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران نیز حضور داشتند، عبدالرضا چراغعلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و رئیس کمیته خدمات و زیرساخت ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران ضمن قدردانی از زحمات شهردار و معاونین اجرایی او در خدمت به شهروندان این منطقه جنوبی گفت: شهرداری جزو دستگاه هایی محسوب می شود که کوچکترین خلل در خدمت رسانی این دستگاه، بدون شک چالش های بزرگی برای شهروندان به دنبال خواهد داشت.

او با اشاره به مشکلات و موضوعات مرتبط با این منطقه از شهر تهران، خواستار توجه بیشتر به مسائل و موضوعات منطقه 19 نسبت به سایر مناطق و افزایش نگاه های استانی به این منطقه شد.

این مسئول درخصوص مسائل مطرح شده در این جلسه از جمله جابجایی تیرهای برق در محلات بافت فرسوده بیان کرد: بخش قابل توجهی از این جابجایی ها انجام شده و الباقی نیز باید با همکاری اداره برق جابجا شود.

به گفته چراغعلی بحث تصفیه خانه فیروزبهرام نیز پروژه عظیمی است که بزودی به بهره برداری می رسد و نیاز است درصورت امکان سهمی هم برای منطقه 19 قائل شوند تا بخش زیادی از مشکلات شبکه فاضلاب آن حل شود؛ درغیر اینصورت ضرورت دارد تا با کمک به تکمیل پروژه تصفیه خانه میدان میوه و تره بار این موضوع مرتفع شود.

او همچنین درخصوص طرح مسئله موضوع احداث پایگاه و مقر نیروی انتظامی و ساماندهی خلازیر نزد استاندار تهران به منظور اتخاذ تصمیماتی برای حل این موضوع قول مساعد داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ضمن تأکید بر همکاری سایر ارگان ها برای رفع مشکلات منطقه 19 از رابط شورایاران این منطقه نیز در انتقال مشکلات محلات و تعامل مثبت با شهردار منطقه تقدیر و تشکر کرد.  

زهرا نژاد بهرام رئیس کمیته شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران نیز طی این جلسه با اشاره به وضعیت و رشد مثبت تصفیه خانه های ایجاد شده در شهر تهران نسبت به سایر شهرها اعلام کرد: با توجه به زمانبر بودن و بودجه سنگین احداث تصفیه خانه جدید در شهر آفتاب، ضرورت دارد تا ضمن ایجاد تصفیه خانه های محلی به عنوان پروژه های توسعه محله ای، امکان سنجی اتصال شبکه فاضلاب منطقه 19 به تصفیه خانه فیروزبهرام نیز صورت گیرد.

او با بررسی وضعیت تأمین روشنایی محلات دارای بافت فرسوده این منطقه و تیرهای برق جابجا شده، خواستار پیگیری ارتقاء وضعیت روشنایی این محلات برای افزایش ایمنی و سهولت تردد شهروندان و نیز پیگیری برای جابجایی و تعویض تیرهای برق باقیمانده شد.

کاوه حاجی علی اکبری مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران و دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران نیز از دیگر سخنرانان این جلسه بود که درخصوص مشکل نوسازی شبکه آب و تکمیل اتصال به شبکه فاضلاب در محدوده ناحیه 3 این منطقه به شرایط توپوگرافی خاص منطقه و نفوذ ناپذیر بودن خاک آن اشاره کرد و افزود: در حال حاضر خاک این محدوده به اشباع کامل رسیده و راهکار اجرایی آن ایجاد شبکه فاضلاب برای انتقال آب به بیرون است که با توجه به عدم پیشرفت احداث تصفیه خانه در این منطقه، راه حل پیشنهادی راه اندازی تصفیه خانه های محلی و اولویت قرار دادن این موضوع است.

این مسئول در رابطه با ساماندهی خلازیر نیز گفت: این موضوع می تواند گامی برای بازآفرینی شهر تهران باشد اما نه تنها یک فرصت بلکه مسئله ای آسیب زا برای شهر تهران شده است. درهمین راستا برای بازآفرینی این محدوده 750 هکتاری تصمیماتی اخذ شده که با توجه به مسائل متعدد این محدوده، حل آن نیاز به راه حل های مقطعی هم دارد.

طی این جلسه علی توکلی شهردار منطقه نیز درخصوص پروژه احداث تصفیه خانه میدان مرکزی میوه و تره بار بیان کرد: با پیگیری های انجام شده بعد از 27 سال عملیات عمرانی احداث این تصفیه خانه امکانپذیر شد که تکمیل سریع آن نیاز به تأمین نقدینگی دارد.

او با اشاره به اختصاص 5 هزار متر زمین در محله دولتخواه برای احداث کلانتری و انجام کلنگ زنی این مکان نیز اظهار کرد: با توجه به درخواست نیروی انتظامی مبنی بر احداث مجتمع انتظامی، این درخواست با اعتبار تخصیص یافته به این موضوع تناسب ندارد.

شهردار منطقه با اشاره به موضوع ساماندهی خلازیر نیز گفت: مطالعات مربوط به این موضوع توسط مشاور سازمان نوسازی صورت گرفته و در حال حاضر نیز به منظور طرح و تصویب به کمیسیون ماده 5 ارسال شده است.  

او در تشریح اقدامات اجرایی برای ساماندهی این محدوده بیان کرد: جمع آوری شیطان بازار با استقرار بیش از 150 نیرو طی پنجشنبه و جمعه هر هفته، مقابله با آتش افروزی ها و تعطیلی نزدیک به 40 گاراژ و استقرار نیروهای شهرداری در ساعات شب، احداث ایستگاه آتش نشانی و ... از جمله فعالیت های انجام شده برای ساماندهی خلازیر است اما در حال حاضر به لحاظ قانونی مشکلاتی در صدور مجوزهای لازم برای انشعابات و دیگر خدمات بصورت رسمی به این محدوده وجود دارد.

براساس این گزارش در این جلسه میزان تحقق سایر مصوبات جلسه قبل کمیته خدمات و زیرساخت ستاد بازآفرینی پایدار ازجمله تفکیک مسیر جمع آوری آب های سطحی و فاضلاب شهری، نصب شیرهای هیدرانت آتش نشانی، فاضلاب گلسار ، جمع آوری تأسسیسات معارض شرکت توزیع برق در کانال های آب های سطحی و ... مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

طی این جلسه ضمن ارائه گزارشی توسط مدیر دفتر توسعه محله ای شهید کاظمی، نمایندگان شرکت خاکریزآب، فاضلاب و برق نیز به صورت ویدئوکنفرانسی به گفت و گو درخصوص موضوعات مربوطه پرداختند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز