معاون عتبات سازمان حج و زیارت:

امکان سفر به عتبات به مناسب عید غدیر وجود ندارد

۱۴۰۰/۰۵/۰۳ - ۰۶:۱۰:۲۸
کد خبر: ۱۲۱۰۸۹۱
امکان سفر به عتبات به مناسب عید غدیر وجود ندارد
حجت السلام صحبت الله رحمانی درباره امکان سفر به عتبات به مناسبت فرارسیدن عید غدیر و اقدامات انجام شده تاکید کرد: امکان ایجاد سفر برای عید غدیر خم و در شرایط حاضر وجود ندارد.

به گزارش برنا؛ هر ساله با فرارسیدن اعیاد مذهبی و محرم و سفر  شاهد افزایش سفر به عتبات و عالیات از سوی زائران ایرانی هستیم البته طی دو سال اخیر به دلیل شیوع کرونا میزان سفرهای داخلی، خارجی و زیارتی در داخل و خارج از کشور کاسته شده است. هرچند در کشور با ویروس های جهش یافته متعدد همراه هستیم و وضعیت کرونا در روند سفر به عتبات تاثیرگذار است اما  براساس اظهارات حجت الاسلام و المسلمین نواب، نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت «سامانه عبرات و رواق میقات در فضای مجازی برای مشتاقان زیارت عتبات عالیات با محوریت آموزشی و فرهنگی راه اندازی شده است».

امکان سفر به عتبات برای عید غدیر وجود ندارد

حجت الاسلام صحبت الله رحمانی، معاون عتبات سازمان حج و زیارت درباره آخرین اقدامات برای سفر به عتبات در شرایط کرونایی به خبرنگار برنا گفت: سفارت عراق در شرایط کنونی تعطیل و امکان رایزنی  برای سفر به این کشور وجود ندارد. 

معاون عتبات سازمان حج و زیارت درباره امکان سفر به عتبات به مناسبت فرارسیدن عید غدیر و اقدامات انجام شده تاکید کرد: امکان ایجاد سفر برای عید غدیر خم و در شرایط حاضر وجود ندارد. 

حجت الاسلام رحمانی در زمینه تمهیدات برای برگزاری سفر به عتبات طی ماه های محرم و صفر افزود: امیدواریم بعد از تعطیلات بتوان اقدامات مناسب در این باره انجام داد.  

او درباره نحوه سفر به عتبات به شیوه‌های هوایی و زمینی در صورت موافقت کشور مقصد برای زائران ایرانی گفت: نحوه سفر در حال بررسی است تا بتوان به شکل مناسب در صورت امکان زائران را به سفر راهی کرد. 

//انتهای پیام: 3

نظر شما
پرونده ویژه