در جلسه شورا صورت گرفت:

بهای خدمات ارائه شده به اتباع خارجی تعیین و تصویب شد

۱۴۰۰/۰۵/۰۳ - ۱۵:۳۱:۳۴
کد خبر: ۱۲۱۱۳۹۳
بهای خدمات ارائه شده به اتباع خارجی تعیین و تصویب شد
سید محمود میرلوحی در گزارشی درباره چگونگی اخذ بهای خذمات از اتباع خارجی گفت: از گذشته برای ثبت خدمات ارائه شده به خانواده های غیر ایرانی مبالغی دریافت می‌شد و کمیسیون ماده واحده این لایحه شهرداری را تایید کرده است و برای خانواده دو نفره 250 هزار تومان، برای خانواده 3و 4 نفره 350 هزار تومان و برای خانواده 5 نفره 450 هزار تومان تعیین شده است و بصورت سالانه به هنگام صدور کارت اقامت دریافت خواهد شد و 40 درصد آن برای نیازهای همین مهاجرین استفاده می‌شود و 60 درصد آن هم برای شهرداری است.

به گزارش برنا؛ در سیصد و سیزدهمین جلسه شورا، لوایح شهردار تهران در خصوص «اخذ بهای خدمات ارائه شده به مهاجران و اتباع خارجی» و «اصلاحیه مصوبه ارتقای ایمنی تخریب و گودبرداری های ساختمانی شهر تهران»  مورد بررسی اعضا قرار گرفت و سید محمود میرلوحی گزارش خود را در این خصوص اتباع خارجی به شرح زیر ارایه نمود: از گذشته برای ثبت خدمات ارائه شده به خانواده های غیر ایرانی مبالغی دریافت می‌شد و کمیسیون ماده واحده این لایحه شهرداری را تایید کرده است و برای خانواده دو نفره 250 هزار تومان، برای خانواده 3و 4 نفره 350 هزار تومان و برای خانواده 5 نفره 450 هزار تومان تعیین شده است و بصورت سالانه به هنگام صدور کارت اقامت دریافت خواهد شد و 40 درصد آن برای نیازهای همین مهاجرین استفاده می‌شود و 60 درصد آن هم برای شهرداری است.

امروزه حضور اتباع خارجی در شهرهای ما به خصوص تهران زیاد است و باید نظم و نسق پیدا کند. البته این مبالغ در قبال خدماتی که به ایشان در حوزه های مختلف ارائه میشود، دریافت خواهد شد.

لایحه بدون مخالف و موافق و پیشنهاد به رای گذاشته شد و با 18 رای موافق به تصویب رسید.

سپس محمود سالاری به ارائه گزارش خود از لایحه دوم پرداخت و گفت: شورای شهر تهران سابقا در سال 91 مصوبه ای را در خصوص ارتقای ایمینی تخریب و گوربرداری داشته است اما طی این سال ها علی رغم مصوبه ای که شورا در سال 91 داشته است، یکی از مهمترین مشکلات شهر تهران، خطرات ناشی از گودبرداری های پر خطر بوده است که با رویکرد مدیریت شهری دوره پنجم، اقدامات خوبی انجام شد.

او افزود: طی این سال ها در شهرداری تهران اساسا موضوعی به نام «پیش پروانه» باب شده بود و شهرداران مناطق با بدون پشت سر گذاشتن فرانید قانونی با اخذ عوارض پروانه صادر میکردند که جلوی این امر گرفته شد و در دوره پنجم چنین موضوعی نداشتیم و بخش عمده این گودبرداری ها مربوط به همان زمان است.

 او ادامه داد: در کمیسیون عمران و حمل و نقل و و کمیسیون شهرسازی و معماری جلساتی داشتیم الزاماتی برای شهداری های مناطق مشخص کردیم و خوشبختانه بسیاری از این گودها پر شدند. این مصوبه ها یک مصوبه جامع است که نگرانی ها را رفع میکند.

کلیات دستور به رای گذاشته شد و با 16 رای موافق به تصویب رسید و ادامه آن به جلسه بعدی شورای شهر تهران موکول شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز