رئیس پلیس راهور تهران:

اجرای طرحی شبیه به موتور یار برای رانندگان خودرو در دستور کار است/ آمادگی پلیس برای برگزاری مراسم تحلیف/ عدم امکان استفاده از خودروهای بالای ۶۰ درصد آسیب در تصادفات/ برخورد با حمل کنندگان سگ و حیوان با خودرو

۱۴۰۰/۰۵/۰۴ - ۰۹:۱۲:۳۰
کد خبر: ۱۲۱۱۵۰۵
اجرای طرحی شبیه به موتور یار برای رانندگان خودرو در دستور کار است/ آمادگی پلیس برای برگزاری مراسم تحلیف/ عدم امکان استفاده از خودروهای بالای ۶۰ درصد آسیب در تصادفات/ برخورد با حمل کنندگان سگ و حیوان با خودرو
سردار محمدحسین حمیدی با بیان اینکه خودرو هایی که بالای ۶٠ درصد در تصادفات آسیب می بینند امکان استفاده مجدد ندارند، گفت: دنبال طرحی مشابه به طرح موتوریار برای خودروسوارانیم و در این زمینه در حال مطالعه هستیم.

به گزارش برنا؛ سردار محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در نشست خبری خود که صبح امروز برگزار شد، گفت: پس از پایان تعطیلات و از امروز به چرخه عادی برگشتیم و کلیه برنامه ها و طرح ها از جمله تردد شبانه و دیگر محدودیت ها به قوت خود باقی است

کاهش تخلفات موتورسوارن با اجرای طرح موتوریار

او با بیان اینکه به نسبت سه ماهه اول سال گذشته کاهش تصادف را داشتیم، افزود: طرح موتوریار ادامه دارد و ٩٨ هزار ٣١١ نفر طی چندماه گذشته در قالب این طرح آموزش میدانی دیدند و موتورسیکلت های آن ها به پارکینگ هدایت نشد همچنین برای اولین بار ٢ درصد تخلفات موتورسواران و تخلفات آن ها کاهش داشته است.

سردار حمیدی ادامه داد: تداوم طرح موتور یار با جدیت در دستور کار است و شهرداری تهران نیز حمایت می کند همچنین همه افرادی که در این حوزه صاحب نظر هستند می توانند به ما کمک کنند و ما خود را هماهنگ با مردم می دانیم .

رئیس پلیس راهور تهران بیان کرد: طرح موتور یار بسیاری از اقدامات سلبی پلیس را به صفر رساند و یکی از مهم ترین اقدامات جایگزین است که می تواند برای موتورسواران اثرگذار باشد و برای سایر متخلفان موثر باشد .

سردار حمیدی گفت: دنبال طرحی مشابه به طرح موتوریار برای خودروسوارانیم و در این زمینه در حال مطالعه هستیم.

او با اشاره به اینکه با اقدامات هماهنگ شهرداری و تامین بودجه از ابتدای سال ٧۶ نقطه حادثه خیز اصلاح شد، ادامه داد: آرام سازی شبکه معابر در دستور کار است و جزیره های میانی و پهلوگاه ایجاد شده تا ایمنی عابران پیاده را به حداکثر برساند

قطعی برق منجر به آسیب خاصی در حوزه حوادث نشد

سردار حمیدی گفت: قطعی برق در ابتدا بی نظمی در سطح شهر ایجاد کرد اما مشکلات حداقل بود و در حوزه حوادث آسیب خاصی ندیدیم .

رئیس پلیس راهور تهران تصریح کرد:پل های مختلف موجود در سطح شهر در شب ها محل افراد معلوم حال می شود که با روشن سازی، این  پل ها هم از نظر شهری زیبا شده و هم امکان مخفی شدن افراد معلوم حال را از بین برده است.

او با بیان اینکه تشدید برخورد با تخلفات حادثه ساز برای رانندگان پرخطر است، گفت: همچنین ٢ هزار ٨١٨ نفر از رانندگان پرخطر را آموزش و مورد تذکر کتبی قرار دادیم.

سردار حمیدی ادامه داد: حدود ۵ هزار و ٨٩٣ دستگاه موتورسیکلت که در پارکینگ ها بود و رسوب کرده بود را در شهر تهران ترخیص کردیم که انجام این اقدام با تخفیفات انجام شد همچنین ٧٢٠ دستگاه خودرویی که در پارکینگ ها رسوب کرده بود با تخفیفات و تقسیط جرایم ترخیص شدند.

او با بیان اینکه مابقی خودرو ها اگر مانع قانونی نداشته باشند می توانند از پارکینگ ها خارج شوند که در تهران ١٠ هزار خودرو سال هاست در پارکینگ ها هستند، گفت:  خودرو هایی که بالای ۶٠ درصد در تصادفات آسیب می بینند امکان استفاده مجدد ندارند.

روزانه 2 هزار و 300 تصادف در تهران داریم

رئیس پلیس راهور تهران افزود: زمان حضور همکاران ما در صحنه های تصادف کاهش خوبی داشته و در شهر تهران این زمان به ١٠ دقیقه رسیده است و در تلاش هستیم با افزایش گشت ها مشکلات مردم را رفع و رجوع کنیم

سردار حمیدی با اشاره به اینکه طی سه ماه گذشته با آمار پزشکی قانونی کاهش تصادفات داشته ایم، گفت: میانگین در زمان اوج روزانه ٢ هزار ٣٠٠ تصادف در تهران داریم که در برخی ایام به هزار و هزار و ۵٠٠ می رسد.

او با بیان اینکه باید با برنامه ریزی سعی شود تا ناوگان حمل بار شهر تهران را ساماندهی کنیم، گفت: در حوزه بار خرد مثل کامیون ها و... مشکل داریم و این ساماندهی ها باید با توجه به سیستم های نوین باشد که خدمات خوبی به مردم دهیم و زمان و هزینه را کاهش دهیم.

آمادگی پلیس برای برگزاری مراسم تحلیف

سردار حمیدی ادامه داد: بنابر ماده ٣١ و٣٢ آیین نامه مربوطه مسئول ساماندهی در شهرداری ها و در جاده ها با وزارت راه است و پلیس به عنوان ناظر و امین مردم ساماندهی را در دستور کار داده است.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه در دوماه آینده مدارس بازگشایی می شوند و واکسیناسیون این افراد توسط وزارت بهداشت و آموزش و پرورش بررسی خواهد شد، گفت: بازگشایی مدارس قطعی است و ترافیک را در پی دارد همچنین باید سرویس مدارس را باید ساماندهی کنیم که خانواده ها با خیال راحت بتوانند سرویس بگیرند

او با بیان اینکه مصر هستیم قبل از شروع سال تحصیلی سازمان های مختلف را پای کار بیاوریم تا در زمینه سرویس مدارس به خوبی عمل کنیم ، گفت: برای مراسم تحلیف بار ترافیکی خاصی داریم و باید مردم و کسبه منطقه محل تحلیف با ما همکاری کنند تا ما بتوانیم برنامه خوبی را اجرا کنیم که در حد نظام جمهوری اسلامی باشد.

انسان محوری یکی از مطالبات پلیس است

سردار حمیدی بیان کرد: نگاه اکثر مدیران بر شهر و شهرسازی خودرو محوی بوده است و ساخت تونل ها و.. خوب است اما تا زمانی که بار ترافیکی را حل کند همچنین اگر می خواهیم شهر محلی مناسبی برای مردم باشد باید عرصه را برای خودرو ها تنگ کنیم.

او با بیان اینکه اگر می خواهیم دی ماه آلودگی به سمت ما نباید باید از قبل برنامه ریزی کنیم، ادامه داد: یکی از مطالبات جدی پلیس انسان محور کردن شهر است و زمانی که آلودگی شدید می شود همکاران ما آسیب پذیر ترین افراد هستند.

رئیس پلیس راهور تهران تصریح کرد: شیوه دادن و شیوه گرفتن مردم و پلیس برای پوشش تخلفات امری دو طرفه است و پلیس به طور سازمان یافته برای هر دو طرف اقدام جدی دارد و هیچ گونه اغماضی صورت نمی گیرد و ملی ما مصادیق درست را رسانه ای می کنیم .

او با بیان اینکه باید موارد تشویقی برای افرادی که رشوه نمی‌گیرند و حتی جریمه می شوند و پیشنهاد رشوه نمی دهند در نظر گرفته شود، گفت: در مواردی ما چند برابر مبلغ رشوه به این افراد پاداش دادیم.

سردار حمیدی ادامه داد: هدف گذاری در اقدامات دراز مدت انجام شده و کاهش ١٠ درصدی تصادفات را در نظر گرفتیم.

برخورد جدی با پلاک های مخدوش

او با بیان اینکه سند جامع ایمنی مدیریت تهران را پیگیر هستیم، گفت: بحث مدیریت بحران در شهر تهران را در دستور کار داریم چرا که لازم است برای شرایط بحرانی پیش بینی های لازم صورت گیرد و سازمان های متولی را پای کار آوریم .

رئیس پلیس راهور تهران بیان کرد: یکی از درخواست های ما این است که سیستم چراغ ها و دوربین ها را از شبکه برق عادی خارج شود و این اقدام بزرگ است .

سردار حمیدی گفت: فوت در صحنه تصادف دو سه روز یکبار در تهران صورت می گیرد.

رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به سنگ فرش های شهری گفت: خطوط خیابان ها در روز های بارانی لغزنده می شود و منجر به حادثه می شود که انجام سنگ فرش ها می تواند برای کاهش سرعت خودرو ها موثر باشند و سنگ فرش کردن به دلیل عدم تردد خودرو ها نیست.

او با بیان اینکه رانندگان باید قبل از تردد در مقابل دوربین ها بهتر است معاینه فنی خود را دریافت کنند و ما تا امروز عصر سعی می کنیم به دلیل نداشتن معاینه فنی جریمه نکنیم، گفت: یکی از نیازمندی های ما برای انسان محوری شهر توسعه مسیر های دوچرخه است.

سردار حمیدی افزود: برخورد پلاک های مخدوش یکی از اولویت های کاری پلیس است که همکاران ما و دوربین ها بر روی این موضوع تنظیم شده است که برخی از موارد تخلف و برای دیگر جرم است. همچنین زمانی که پلاک مخدوش می شود برای کسی که تخلف نداشته است جریمه می رود و باید برخورد را قوی تر کنیم که مردم متضرر نشوند.

او افزود: اجرای طرح " برخورد با تخلفات پوشش پلاک " ( اعمال قانون بیش از 44497 خودرو و توقیف 760 دستگاه وسیله نقلیه) نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 رشد داشته است.

جریمه 200 هزار تومانی برای تردد شبانه پابرجاست

سردار حمیدی گفت: حمل سگ و حیوان با خودرو تخلف است و با رانندگان برخورد می شود.

رئیس پلیس راهور تهران افزود: جریمه تردد شبانه ١٠٠ درصدی نیست و برخی از سازمان ها برای کار شبانه مجوز دارند و جریمه ها از ساعت ٢٢ تا ٣ باقی است و جریمه ٢٠٠ هزار تومانی دارد همچنین اجرای چنین طرحی با دستور ستاد مقابله با کرونا است و اینکه این اقدام بازدارنده بوده یا خیر من نمی دانم.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز