اعزام جوانان هلال‌احمر به ماموریت‌های بشردوستانه پس از تزریق واکسن

۱۴۰۰/۰۵/۰۵ - ۰۹:۳۱:۴۵
کد خبر: ۱۲۱۲۰۸۹
اعزام جوانان هلال‌احمر به ماموریت‌های بشردوستانه پس از تزریق واکسن
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر گفت: اعضای تیم‌های جوانان داوطلب هلال احمر پس از تزریق واکسن کرونا به مناطق معین و هدف، اعزام شده و به اجرای برنامه‌های تابستانه خود خواهند پرداخت.

به گزارش برنا؛ محمد گلفشان، رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر در مورد اعزام جوانان داوطلب هلال احمر گفت: کرمان و سیستان و بلوچستان از جمله استان های مهم محل ماموریت سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با هدف کمک رسانی و رسیدگی به امور است.

او ادامه داد: اکنون به خاطر واکسینه نشدن اعضای جوانان هلال احمر، نمی توانیم خدمات مورد نظر و برنامه ریزی شده در استان های کرمان و سیستان وبلوچستان را انجام بدهیم و منتظریم تا همه اعضای تیم های جوان هلال احمر واکسینه شده و بعد این اقدام صورت گیرد.

گلفشان افزود: برای اعزام جوانان هلال احمر منتظر استعلام مدیران استانها نیز هستیم که بعد از آن سریعا به تیم های جوانان هلال احمر دستورات لازم داده شود.

او افزود: جوانان داوطلب جمعیت هلال احمر بعد از واکسینه شدن در قالب تیم های اعزامی به نام «سحر» (سفیران حمایت های روانی) در مناطق مختلف استان های سیستان و بلوچستان و کرمان مشغول فعالیت خواهند شد.

گلفشان خاطرنشان کرد: اعضای جوانان تیم سحر دو کارکرد مهم دارند. نخست فرهنگی و اجتماعی است که در پیشبرد اهداف سازمان با برپایی چادرهای فرهنگی، کودکان مناطق مختلف را برای انجام بازی های محلی و مسابقات علمی و فرهنگی گردهم می آورند.

او ادامه داد: دومین کارکرد تیم های سحر جوانان هلال احمر، کمک های اولیه روانشناختی است که در بحث مشاوره و مدکاری آسیب های روانی از حوادث طبیعی و همچنین شناسایی وجلوگیری از بیماریهای رایج در مناطق محلی و راهنمایی لازم به مردم آن مناطق ارائه می شود.

گلفشان ادامه داد: بیشتر جوانان داوطلب هلال احمر از استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، گلستان و یزد هستند و برای کمک به مناطق مرزی و آسیب دیده دراستان های سیستان و بلوچستان و کرمان همواره مشارکت بسیار خوبی از آنها شاهد بودیم.

او ادامه داد: اکنون فعالیت سازمان جوانان هلال احمر با توجه به محدودیت های کرونایی در استانهای کشور، بیشتر متمرکز به اجرای طرح «شوق رویش» است که در این طرح، به موضوع سلامت فضای مجازی بر افکار جوانان و کودکان رسیدگی می شود.

گلفشان خاطر نشان کرد: در بحث اجرای پروژه «نذر آب ۴» استان سیستان و بلوچستان نیز جوانان داوطلب هلال احمر به خوبی مشغول خدمت رسانی و امدادرسانی به مناطق معین و هدف هستند.

«طرح نذر آب» از سه سال پیش و به دنبال بحران خشکسالی با هدف تامین آب شرب مناطق محروم با کمک مردم و به همت جمعیت هلال احمر آغاز شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز