یادداشت؛

نام زنان برای تصدی شهرداری تهران تنها زینت مجالس است!

۱۴۰۰/۰۵/۱۰ - ۰۴:۵۴:۳۱
کد خبر: ۱۲۱۳۹۱۰
نام زنان برای تصدی شهرداری تهران تنها زینت مجالس است!
سیمین برادران - دبیر گروه اجتماعی خبرگزاری برنا

همزمان با اعلام نتایج انتخابات شورای شهر تهران، منتخبین ششم درگیر انتخاب شهردار آینده پایتخت شدند و در این میان برخی اسامی را برای تصدی شهرداری پیشنهاد دادند که این اسامی طی هفته های گذشته منتشر شد.

همزمان با اعلام گزینه ها، منتخبین شورای ششم همانند شورای پنجم به ارائه شاخص برای انتخاب گزینه اصلح پرداختند که از آن میان می توان به قوت تفکر و عمل انقلابی با روحیه جهادی، فهم اقتصادی و توانمندی در تأمین منابع مالی شهر، ساده زیست و پاکدست، برخوردار از روحیه مبارزه با فساد و فاقد تعارض منافع، مراقبت نسبت به اطرافیان و منتسبین و عدالت محور، آشنایی کلی با قوانین، ساختارها، فرآیندهای مدیریت شهری و شناخت تهران و مسلط بر نظام مسائل شهر تهران، سابقه و تجربه مدیریتی موفق، توانایی اجماع‌سازی، رویکرد تحول‌گرا و جوانگرا و... اشاره کرد.

اسامی منتخبین منتشر شد و نام یک زن در میان این اسامی دیده می شود. معصومه آباد!

 متولد سال ۱۳۴۱ در آبادان، عضو سابق شورای شهر تهران در دوره سوم و چهارم، مسئول درمانگاه محرومین درون مرزی ۱۳۶۷–۱۳۶۶، رئیس بخش زنان و زایمان بیمارستان نجمیه، مسئول مؤسسه فرهنگی بروج و مشاور مدیر کل شهرداری تهران، استاد دانشگاه، متخصص بهداشت باروری، رئیس مجمع بانوان شوراهای کلانشهر، رئیس شورای شمیرانات.

او بنا است یکی از گزینه های تصدی پست شهرداری تهران در دوره ششم مدیریت شهری باشد اما حضور آباد تا چه اندازه جدی است؟

شاید به خاطر داشته باشید. شورای پنجم هم نام چندین زن را برای تصدی شهرداری تهران عنوان کرده بود؛ الهه کولایی، معصومه ابتکار و زهرا شجاعی! زنانی که هیچ گاه به بهشت راه پیدا نکردند و به نظر بسیاری گزینه های زن برای شهرداری تهران زین پس هم راه پیدا نمی کنند.

شورای اصلاح طلب با داعیه حضور زنان در پست های بالای مدیریتی به بهشت راه پیدا کرد که شاید در این زمینه چندان موفق عمل نکرد اما حضور زنان برای تصدی پست شهرداری تهران را گامی برای استفاده حداکثری از بانوان می دانست با این حال زنان اصلاح طلب پشت درهای بهشت ماندند و حتی یک معاون آن هم در دوره ای کوتاه بدان نرسید و حتی فراکسیون زنان در شورا که قولش را داده بودند هم تشکیل نشد اما در دوره ششم نام یکی از زنانی که سابقه حضور در مدیریت شهری را داشته دیده می شد و روز گذشته به صورت جدی برای تصدی این پست گام برداشت.

گفته می شود آباد طی جلسه انتخاب شهردار به صورت جدی وارد شده  ضمن پاسخ به سوالات اعضای منتخب شورای شهر تهران برنامه‌های خود را جهت مدیریت شهر تهران برای یک دور چهارساله با شعار “شهر تمدن ساز و جامعه پرداز” ارائه کرده است.

این گزینه شهرداری تهران برنامه های خود را ارائه کرد اما در صحبت های در گوشی این گزینه هم زینت مجالس است و حتی در رایزنی های معمول هم نام او مطرح نیست و دعوا بر سر افرادی دیگر است. از یک سو حضور زنان را می توان به فال نیک گرفت تا در آینده به صورت جدی وارد عرصه های مدیریتی شوند اما از سوی دیگر این روزها از نام زنان برای ژست های برابری استفاده می شود در صورتی که همه می دانند حضور آن ها آنقدرها جدی نیست که حتی در لابی ها مطرح شود تا سایر کاندیداها احساس خطر کنند.  لازم است تا مدیریت شهری منتخب با توجه به اینکه از گزینه حضور زنان برای تصدی پست های رده بالا استفاده است از این روند به صورت شعاری استفاده نکند و از آنان در پست های بالای مدیریتی همچون معاون شهردار استفاده کند و به این شعار پس از سال ها جامه عمل بپوشاند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز