محسن هاشمی مطرح کرد:

لزوم توجه شورای ششم به آلودگی هوا و آسیب‌های اجتماعی+ فیلم

۱۴۰۰/۰۵/۱۲ - ۰۹:۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۲۱۵۱۵۱
لزوم توجه شورای ششم به آلودگی هوا و آسیب‌های اجتماعی+ فیلم
رئیس شورای شهر تهران گفت: شورای ششم شهر باید به موضوع آسیب‌های اجتماعی و آلودگی هوا به صورت ویژه بپردازد.

به گزارش برنا؛ محسن هاشمی در آخرین جلسه صحن علنی شورای پنجم در جمع خبرنگاران گفت: انسان بر اساس برنامه‌ها به بعضی از مسائل نمی‌پردازد و بعد هم زود، دیر می‌شود و فرصت از دست می‌رود.

او با اشاره به پیگیری دو موضوع مهم در شورای شهر گفت: آنچه برای من مهم بود آلودگی هوا و آسیب‌های اجتماعی بود و ما در بخشی از تجهیز سیستم حمل و نقل عمومی به سیستم‌های ضد آلودگی هوا موفق نبودیم و نتوانستیم تامین واگن و اتوبوس برقی را اجرایی کنیم، البته باید این موارد را دولت تامین می‌کرد که به دلیل تحریم اتفاق نیفتاد.

هاشمی افزود: نکته دوم مسأله آسیب‌های اجتماعی بود که معیشت مردم دچار مشکل بود، اما به دلیل مسایل اقتصادی و کرونا، آسیب اجتماعی در تهران نه تنها کاهش نیافت و بلکه افزایش نیز یافت و شورای شهر بعدی باید به این دو موضوع به ویژه آسیب‌های اجتماعی بپردازد.

رییس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که توقع شما به عنوان یک شهروند از شورای ششمی‌ها چیست؟ گفت: سعی کردیم تحول و آرامش جدیدی به شهر بدهیم در زمینه‌های مختلف از جمله صیانت از باغات، حذف شهر فروشی، تکثر فرهنگی و همچنین سعی کردیم طرح‌های عمرانی را بدون مطالعه شروع نکنیم و خواهشم این است که به این موضوع‌ها نگاه کنند، حرف‌هایی که می‌گویم واقعیت دارد و سعی کنند این سرمایه را حفظ کنند.

هاشمی گفت: ساماندهی آسیب‌های اجتماعی نیز بسیار مهم است و درخواست دارم از مسایل موجود در این زمینه غفلت نکنند.

رئیس شورای شهر تهران با ارائه گزارشی از عملکرد شورای پنجم گفت: هر چند مردم با دادن رای پر شمار انتظار تحول داشتند و ما نتوانستیم تمام و کمال کار‌هایی برای شهر انجام دهیم، اما گام‌های بزرگی نیز برداشتیم و می‌توانیم سرمان را بالا بگیریم.

 هاشمی افزود: در این دوره روند افزایشی جذب کارکنان شهرداری را ابتدا متوقف کردیم و سپس کاهش دادیم به گونه‌ای که ۱۳ هزار نفر را در مجموعه کارکنان شهرداری و ۱۰ هزار نفر از پیمانکاران شهرداری را کاهش دادیم.

او گفت: همچنین در این دوره املاک شهرداری را بازپس گرفتیم و بحث صیانت از باغ‌ها را با تصویب طرح خانه باغ به اجرا در آوریم و از ساخت و ساز در حریم شهر جلوگیری کردیم.

محسن هاشمی با اشاره به مصوبه مهم طرح پسماند گفت: تلاش کردیم با توجه به حوزه حمل و نقل عمومی تا حد امکان ناوگان حمل و نقل عمومی را نوسازی کنیم به گونه‌ای که در ساخت ایستگاه‌های مترو و شروع بکار ساخت خط ده مترو در این دوره اتفاق افتاد.

رئیس شورای شهر اضافه کرد: در مجموع شورای پنجم به وظایفش عمل کرد و در این دوره بیش از ۲۰۰ طرح و لایحه تصویب و بیش از هزار تذکر برای حل مشکلات به شهرداری از جانب اعضای شورای شهر داده شد و هم اکنون شهر را در شرایط آرام، باثبات و شفاف به شورای ششم تحویل می‌دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز