انعکاس توفیقات آموزش و پرورش با مدد اصحاب رسانه میسر شد

۱۴۰۰/۰۵/۱۷ - ۰۷:۴۸:۲۷
کد خبر: ۱۲۱۷۱۲۱
انعکاس توفیقات آموزش و پرورش با مدد اصحاب رسانه میسر شد
وزیر آموزش و پرورش با صدور پیامی، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره «شهید محمود صارمی» و عرض تبریک به مناسبت ۱۷ مرداد، «روز خبرنگار» به فعالان عرصه رسانه، اظهار کرد بی شک انتقال و انعکاس توفیقاتی که درحوزه آموزش و پرورش به دست آمد، بدون اطلاع رسانی بهنگام، دقیق و صحیح و نیز بازتاب گزارش دستاوردهای این نهاد، به ذی نفعان، جز به مدد «اصحاب رسانه» میسور نمی‌شد.

به گزارش برنا؛ متن پیام تبریک محسن حاجی میرزایی به شرح زیر است:

به نام خداوند لوح و قلم

ایمان به جان بخشی خبر در دشواری باد و باران و سیل و زلزله و بیماری مرگبار کرونا و انعکاس به هنگام چشمان کودک منتظر و مشتاقی که در هر کجای این کره خاکی، به تحقق «حق آموزش و استمرار آن» امیدوار است را جز «ایثار» چه می توان نامید؟

مواجهه با تلخ ترین وقایع و آسیب های تعطیلی مدارس و آموزش های حضوری در 18 ماه اخیر و انعکاس ایثار و فداکاری های وصف ناشدنی«معلمان»؛ این مدافعان خستگی ناپذیرعرصه آموزش؛ در بحران بلاخیز کرونا و استمرار آموزش در بستر بزرگ ترین پیام رسان داخلی کشور(شبکه شاد)، جز به اعجاز قلم رسانه ها چگونه امکان پذیر می شد؟

بی شک انتقال و انعکاس توفیقاتی که درحوزه آموزش و پرورش به دست آمد، بدون اطلاع رسانی بهنگام، دقیق و صحیح و نیز بازتاب گزارش دستاوردهای این نهاد، به ذی نفعان، جز به مدد اصحاب رسانه میسور نمی شد.

از این روی، پروردگار سبحان را شاکرم که این توفیق حاصل شد همزمان با گرامیداشت سالروز شهادت «خبرنگار شهید محمود صارمی»؛ «روز خبرنگار» را به فعالان سخت کوش رسانه، به ویژه خبرنگاران حوزه تعلیم و تربیت تبریک و تهنیت بگویم.

«خبرنگاران» مهم ترین عامل اصلاح مسیر حرکت افکار عمومی، ایجاد سلامت فکری و فرهنگی و رشد قدرت بصیرت و تحلیل بوده و با فراهم نمودن اسباب شناخت صحیح ذی نفعان، از سازمان ها و نهادهای مرتبط با جامعه و انتقال دو سویه اطلاعات و انتظارات مخاطبان و مسؤولان، نقش ویژه ای در تعالی و بالندگی کشور، ایفا می نمایند.

«خبرنگاران»، در روزهایی که باید آن را روزگار کرونا نامید، در میان دشوارهای‌ تحریم و جنگ تمام عیار اقتصادی نظام استکباری، فشارهای قدرت‌طلبان منطقه‌ای و از همه مهم‌تر در میانه جنگ رسانه‌ای، که امید و آگاهی ملت را نشانه گرفته است، تلاش می کنند تا «شعله حقیقت» زیر امواج سهمگین ناراستی ها، خاموش نشود. از این روی خبرنگاری را نمی توان یک شغل دانست، بلکه حرفه‌ای است مقدّس و آمیخته با عشق که رشد و ارتقای جامعه و امید به ساختن فرداهای روشن‌تر را نوید می‌دهد.

تنوع موضوعات، تکثر اخبار و رویدادهای آموزش و پرورش، موجب تخصصی شدن آن ها شده است و در این شرایط، رسانه‌ها باید تخصصی تر از پیش، به این حوزه وارد شوند که این مهم مستلزم «تقویت اخلاق حرفه‌ای» و «توسعه سواد رسانه ای در حوزه خبر و اطلاع‌رسانی» است.

تنها با این ویژگی هاست که اصحاب رسانه خواهند توانست در ارتقای بهره‌وری؛ ترویج نشاط و امید اجتماعی، آموزش و توانمندسازی جامعه در حوزه‌های مختلف با نهادهای حاکمیتی، به‌ویژه با وزارت آموزش و پرورش، همکاری گسترده‌ای داشته باشند. کما اینکه جان مایه اصلی پیام خبرنگاران و میثاق مشترک همه آن ها بر این اصل استوار بوده و هست که «مدرسه» مرکز ثقل آموزش و پرورش و مستحکم ترین بنای عمومی در کشور است.

بی شک فعالان عرصه رسانه ای کشور در رسانه ملی، خبرگزاری ها، مطبوعات، سایت های خبری، در پیشبرد اهداف و اطلاع رسانی سیاست ها، برنامه ها و فعالیت های حوزه تعلیم و تربیت کشور، همکاری صمیمانه و شایسته ای با وزارت آموزش و پرورش دارند که لازم می دانم مجدداً در این فرصت مغتنم و در این روز فاخر، از مساعی ارزشمند فعالان متعهد عرصه خطیر اطلاع رسانی و تنویر افکارعمومی، تقدیر و تشکر نموده و از پیشگاه خداوند سبحان برای ایشان سلامت، سعادت و کامیابی مسألت کنم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز