میثم مظفر:

کمیته های حقوقی و نظارت در شورا تقویت می شود

۱۴۰۰/۰۵/۱۹ - ۰۴:۳۰:۵۲
کد خبر: ۱۲۱۸۰۳۵
کمیته های حقوقی و نظارت در شورا تقویت می شود
عضو شورای شهر تهران گفت: باید با ادغام کمیته های حقوقی و نظارت ، کمیسیونی تشکیل شود که نظارت ها تقویت شود البته موضوع نظارت صرفا به ایجاد یک معاونت نیست و شئون اصلی پارلمان، قانون گذاری و نظارت باید مدنظر باشد.

به گزارش برنا؛ طی دوره های گذشته اعضای شورای شهر نسبت به روند اقدامات شهرداری تذکر می دادند و شهرداری هم بدون هیچ اقدام و حتی پاسخی از خیر تذکرات می گذشت و نظارت شورا با خدشه رو به رو می شد که در این رابطه به نظر می رسد باید شهردار تهران تعهد جدی برای اجرای مصوبات و رفع ایرادات به شورای شهر ارائه دهد. 

میثم مظفر، عضو شورای شهر تهران در خصوص نحوه نظارت بر شهردار گفت: شهردار منتخب شورای ششم رای خوبی اخذ کرد که در سابقه رای گیری های شهرداران طی سنوات گذشته بالا تلقی می شود و این امر نشاندهنده همگرایی بالا میان شورا و شهرداری است.

او افزود: یکی از وظایف اصلی پارلمان شهری حوزه نظارت است. ساختار شورای شهر کمی تضعیف شده چرا که در گذشته معاونت نظارت مستقر بود و ورود پیدا می کرد. 

عضو شورای شهر ششم تاکید کرد: باید با ادغام کمیته های حقوقی و نظارت ، کمیسیونی تشکیل شود که نظارت ها تقویت شود البته موضوع نظارت صرفا به ایجاد یک معاونت نیست و شئون اصلی پارلمان، قانون گذاری و نظارت باید مدنظر باشد.

مظفر ادامه داد: این شورا حساسیت زیادی در حوزه های مختلفی دارد و ضمن تسلط و تجربه انشالله بتواند با اصلاح ساختار، همگرایی بیشتر بین اعضا و مدیریت اجرایی صورت گیرد. 

او عنوان کرد: طبیعتا مکانیزم هایی پیش بینی شده که اگر قوانین و مصوبات شورا اجرایی نشود شورا می تواند معاون شهردار یا خود شهردار را احضار کند و نهایتا مکانیزم استیضاح در اختیار است. 

این عضو شورای شهر تهران در پایان گفت: این شورا روحیه جوانی دارد و شورای جدیدی است. فکر می کنم در حوزه نظارت اقدامات خوبی انجام شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز