وزیر علوم و تحقیقات:

برای توسعه پیوند صنعت و درمان نظام پیشنهادات عملیاتی می‌شود

۱۴۰۰/۰۶/۰۷ - ۰۵:۳۲:۴۸
کد خبر: ۱۲۲۵۷۵۲
برای توسعه پیوند صنعت و درمان نظام پیشنهادات عملیاتی می‌شود
محمدعلی زلفی گل گفت: نیازمند یک اقدام کاربردی هستیم تا بتوان بیش از پیش در راستای پیوند صنعت و دانشگاه وارد عمل شد.

به گزارش برنا؛ چندی پیش بود که محمد سعید سیف، مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد تاکنون هماهنگی‌ها بین صنعت و دانشگاه ایجاد نشده و باعث شده تا پایان نامه‌ها فقط تئوریک باشد.این مقوله باعث شده تا پایان نامه های دانشجویی مورد بی توجهی یا کم توجهی قرار  بگیرند و در صورت  امکان استفاده در صنعت می توان آن را مورد استفاده  و از آن بهره مند شد.

منصور غلامی، وزیر اسبق علوم، تحقیقات و فناوری هم در این باره قبل تر گفته بود، تولید کنندگان داخلی بخش صنعت باید به دانشگاها، مراکز علمی و تحقیقاتی اطمینان کنند. هرچند هنوز عزمی برای تحقق این مهم وجود ندارد. از سوی دیگر پایان نامه‌های دانشجویی در تمامی حوزه‌ها به ویژه کارآفرینی و صنعت در کتابخانه‌های دانشگاه‌های کشور خاک می‌خورد و  اقدامی برای بکارگیری آنها در حوزه صنعت نیست.

محمد علی زلفی گل، وزیری علوم  و تحقیقات با اشاره به برنامه هایش برای پیوند بیش از پیش صنعت و دانشگاه  و توسعه کار آفرینی به خبرنگار برنا گفت: برای توسعه پیوند صنعت و درمان نظام پیشنهادات عملیاتی می‌شود.

او افزود: در نظام پیشنهادات هر ایرانی که نیازی را تشخیص داد یک فرم به پایگاه استنادی جهان اسلام ارسال  و ثبت می کند.

وزیر علوم ادامه داد: اولویت‌های صنایع خصوصی ثبت و در دانشگاه‌ها هم هر فردی با نوشتن پروپوزال با آن نیازها می تواند از  رساله کاربردی دانشجویان استفاده کند.

زلفی گل تاکید کرد: نیازمند یک اقدام کاربردی هستیم تا بتوان بیش از پیش در راستای پیوند صنعت و دانشگاه وارد عمل شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز