پرویز سروری در هشتمین جلسه شورا؛

بانک‌ها باید از بنگاه‌های اقتصادی به ظرفیت های حمایت گر تبدیل شوند/ امیدواریم این استقلال سیاسی که به وجود آمده با استقلال اقتصادی همراه شود

۱۴۰۰/۰۶/۰۹ - ۱۱:۳۲:۳۲
کد خبر: ۱۲۲۷۱۶۱
بانک‌ها باید از بنگاه‌های اقتصادی به ظرفیت های حمایت گر تبدیل شوند/ امیدواریم این استقلال سیاسی که به وجود آمده با استقلال اقتصادی همراه شود
نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در سالروز بانکداری بدون ربا امیدواریم رویه بانکداری اصلاح شود و بانک ها از اینکه بنگاه اقتصادی و رقیب سرمایه گذاران باشند خارج و تبدیل به حامیان تولید و اقتصاد ملی شوند.

به گزارش برنا؛ پرویز سروری، نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران که در هشتمین جلسه شورا در غیاب مهدی چمران ریاست آن را بر عهده داشت، گفت: امروز روز بانکداری بدون ربا و سالروز مصوب مجلس است. انتظاری که از بانک ها وجود دارد این است که آنها حامی تولید و اقتصاد ملی باشند.

او ادامه داد: ما از بانک داری اسلامی ظاهری زیبا دیدیم واما باطنی که با این ظاهر همراهی کند، هرگز ندیدیم و امیدواریم دولت مردمی و وزیر جوان انقلابی اقتصاد، محور اصلی شان را بر اصلاح رویه بانک ها قرار بدهند.

سروری افزود:  بانک ها باید از حالت بنگاه اقتصادی و رقیب سرمایه گذاران بودن خارج شوند، بانک ها باید  حامی تولید ظرفیت های دقیق ستادی باشند. امروز  اگر اقتصاد ما درون زا و برون ریز است  بانک ها در آن  نقش اصلی را ایفا می کنند و امیدواریم در این دوره شاهد برون رفت بانک ها از حالت بنگاه های اقتصادی باشیم و آنها به ظرفیت های حمایت گر تبدیل شوند.

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه افزود: جالب است 12 شهریور روز مبارزه با استعمار و اشغال ایران و همچنین سالروز  شهادت رییس علی دلواری است. در همین ماه سوم شهریور اشغال ایران و  فرار رضا خان صورت میگیرد. جالب است فردی مانند رییس علی با دست خالی بدون هیچ سرمایه حمایتی در مقابل امپراتوری بزرگ انگلیس می ایستد و این امپراتوری را به استیصال می کشاند و فردی مانند رضا خان با ارتش مجهز غرب ساخته مانند افغانستان با اولین تحرک دشمن فرار را بر قرار ترجیح می دهد و ملت را بی دفاع و بی حامی در مقابل اشغالگران قرار می دهد.

سروری گفت: این ها همه درس های تاریخ است که باید از آن عبرت بگیریم تا عبرت دیگران نشویم  و این استقالال سیاسی که به وجود آمده امیدواریم  با استقلال اقتصادی در دولت مردمی توامان شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز