کوه نور در کهگیلویه و بویراحمد همچنان می سوزد

۱۴۰۰/۰۶/۲۴ - ۱۰:۰۵:۰۲
کد خبر: ۱۲۳۳۷۵۴
کوه نور در کهگیلویه و بویراحمد همچنان می سوزد
مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش سوزی جنگل های کوه نور در منطقه لوداب شهرستان بویراحمد که شب گذشته (سه شنبه) آغاز شده بود همچنان ادامه دارد.

به گزارش برنا؛ علی اصغر، پاک مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد  گفت: این آتش سوزی از ساعت ۲۰ دیشب شروع شده و سه گروه از نیروهای منابع طبیعی برای خاموش کردن آن به منطقه اعزام شده است.

او افزود: محل آتش سوزی از مناطق سخت گذر کوه نور است و به همین دلیل نیروها به سختی توانسته اند به محل آتش سوزی برسند.

پاک بیان کرد: براساس آخرین اطلاعات دریافتی از نیروهای میدانی عملیات مهار آتش همچنان ادامه دارد و امکان دارد امروز تمام شود.

او عنوان کرد: پهنه آتش سوزی و خسارت های آن هنوز به صورت دقیق مشخص نیست و پس از مهار کامل آتش سوزی بررسی و اعلام خواهد شد.

از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۸ فقره آتش سوزی در عرصه های طبیعی این استان خاموش شده که برای اطفای حریق ۱۰ مورد آن از بالگرد کمک گرفته شده است.

امسال پنج آتش سوزی گسترده در جنگل ها و مراتع شهرستان کهگیلویه خاموش شد و جنگل های شهرستان های گچساران، بهمئی و بویراحمد هر کدام چهار بار شاهد آتش سوزی گسترده بودند.

در همین مدت در شهرستان چرام ۲ فقره و در شهرستان های لنده و باشت هر کدام یک آتش سوزی گسترده مهار شد.

 کارشناسان منابع طبیعی میزان خسارت آتش سوزی بر عرصه های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری را ۲۵۰میلیارد ریال برآورد کرده اند.

استان کهگیلویه و بویراحمد که با حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع دارای ۵۵۲ هزار هکتار مرتع و بیش از ۸۰۰ هزار هکتار جنگل، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز