کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ :

هدیه هایی که به قیمت جان کودکان تمام می شود

۱۴۰۰/۰۶/۲۸ - ۱۰:۱۵:۱۸
کد خبر: ۱۲۳۵۳۴۴
هدیه هایی که به قیمت جان کودکان تمام می شود
صبح امروز سرهنگ جوانبخت در خصوص تصادفات افراد زیر 18 سال و خرید هدیه هایی خطرناک برای کودکان توضیح داد .

به گزارش برنا؛ سرهنگ رابعه جوانبخت کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بررسی  آمارها در حال حاضر نشان می دهد که متاسفانه  18 درصد از تصادفات فوتی  که اتفاق می افتد ، متعلق به افراد زیر  18 سال است که این مطلب بسیار موضوع مهمی به شمار می رود چرا که جامعه جوان ما از این قسمت آسیب جدی را می بیند .

او ادامه داد : وقتی در آمار ها دقیق می شویم و موضوع تصادفات کودکان و نوجوانان را بررسی می کنیم می بینیم که علت های این تصادفات هم علت هایی خاص است .

سرهنگ جوانبخت گفت : یک سری از این علت ها که قبلا نیز راجع به آن ها مفصل توضیح داده شده است و بارها و بارها به آن اشاره شده است سهم والدین و قصوری ست که در تصمیم گیری متوجه آن هاست و در واقع این تصادفات را  برای بچه ها رقم می زنند .

او افزود: وقتی که بررسی دقیق تری صورت می گیرد درمی یابیم که در 5 ماهه اول سال 1400 در تهران 47 درصد از تصادفات ما فقط به موتورسیکلت ها اختصاص دارد. موتورسیکلت هایی که بخش عظیمی از آن ها را جامعه جوان و نوجوانی تشکیل داده که به علت آن روحیه هیجان خواهی  و ویژگی های خاصی که موتورسیکلت دارد و سرعت و سهولتی که برای تردد دارد در واقع جوان ها به سمت آن اشتیاق نشان می دهند .

او بیان کرد: ما در واقع شاهد آن هستیم که درصد زیادی از ترک نشین ها و رانندگانی  که این موتورسیکلت هارا هدایت می کنند همان قشر نوجوان و کودک ما هستند و پدیده ناراحت کننده این است که متاسفانه ما شاهد ظهور یک سری  موتورسیکلت های کوچک جثه ای هستیم که والدین عزیز به تازگی برای فرزندان خود به عنوان هدایای مختلف خریداری می کنند و جای تامل و تفکر دارد که چرا والدین پیش بینی و پیشگیری لازم از وقوع حوادث را انجام نمی دهند و با یک خرید احساساتی در واقع آینده فرزندان خودشان را بخطر می اندازند .

سرهنگ جوانبخت اظهار کرد: این موتورهایی که به ظاهر کوچک هستند ولی در واقع برابر آیین نامه هر کس بخواهد با هر وسیله نقلیه موتوری زمینی با هر شکلی  که بخواهد رانندگی نماید باید گواهینامه مختص به ان را اخذ نماید و خب خیلی از این نوجوانان گواهینامه ندارند چرا که به سن گرفتن آن نرسیده اند که گواهینامه های لازم را کسب نمایند و بتوانند با آن رانندگی نمایند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز