یک کارشناس محیط زیست در گفت‌وگو با برنا:

انتقاد از بهره‌کشی وحشیانه از اسب‌های مسابقات/ اسب‌های مسابقه در صورت آسیب دیدگی حذف می‌شوند!

۱۴۰۰/۰۶/۳۱ - ۰۵:۰۵:۱۶
کد خبر: ۱۲۳۶۴۶۶
انتقاد از بهره‌کشی وحشیانه از اسب‌های مسابقات/ اسب‌های مسابقه در صورت آسیب دیدگی حذف می‌شوند!
سپهر سلیمی گفت: به‌طور کلی هرگونه استفاده از اسب در 99 درصد موارد بهره‌کشی محسوب می‌شود و این عمل یک اقدام غیر اخلاقی و ضد حقوق حیوانات است.

سپهر سلیمی، کارشناس محیط زیست، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، درباره استفاده از اسب در مسابقات اسب‌دوانی و المپیک، گفت: اسب سواری یک جنبه تفننی در حال حاضر دارد و هیچ الزامی به استفاده از اسب نداریم چراکه در گذشته از اسب برای جابه‌جایی استفاده می‌شد و امروز دیگر این استفاده را اسب ندارد.

او با اشاره به اینکه به طور کلی هرگونه استفاده از اسب در 99 درصد موارد بهره‌کشی محسوب می‌شود، افزود: در مسابقات ورزشی که از اسب استفاده می‌کنند به مراتب این بهره‌کشی، بدتر و وحشیانه است. اسب‌های مسابقه برای مسابقه پرورش داشته می‌شود و باید از لحاظ بدنی اسب‌های چابکی باشند.

سلیمی ادامه داد: این اسب‌ها اگر در مسابقه دچار حادثه شوند به دلیل اینکه دیگر نمی‌توانند در مسابقه استفاده شوند، حذف می‌شوند چراکه هزینه نگهداری، خوراک و بهداشت حیوان حادثه دیده گران است به همین دلیل با شکستن دست اسب اقدام به درمان نمی‌کنند و اسب را حذف می‌کنند.

این کارشناس محیط زیست با بیان اینکه این عمل یک اقدام غیراخلاقی و ضد حقوق حیوانات است که متاسفانه انجام می‌شود، اضافه کرد:  خرید و فروش اسب یک صنعت پر رونق و با گردش مالی زیاد است و افراد متمول و سران کشورها از اسب استفاده می‌کنند و یکی از جنبه‌های فخرفروشی در تمام دنیا، داشتن اسب است.

او بیان کرد: متاسفانه از اسب به غیر از مسابقات، به‌عنوان وسیله حمل و نقل نیز در بسیاری از شهرهای کشورمان هنوز استفاده می‌شود مانند اصفهان، شیراز و ... شرایط این اسب‌ها به مراتب شرایط خوبی نیست و هیچ نظارتی هم در این حوزه وجود ندارد.

سلیمی گفت: اسب حیوانی است که درک بالایی دارد و هرچه درک حیوان بالا باشد درد و رنج را بیشتر از سایر حیوانات متوجه می‌شود که متاسفانه این بهره‌کشی از این حیوان وجود دارد.

این کارشناس محیط زیست با اشاره به اینکه از نظر فعالان محیط زیست این اقدام و بهره‌کشی از اسب محکوم است، افزود: آنقدر در حوزه محیط زیست مشکلات متعدد داریم که این مسائل به حاشیه رفته و وقتی درباره آن صحبت می‌کنیم اهمیتی داده نمی‌شود.

انتهای پیام/ 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز