یک متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در گفت‌وگو با برنا:

واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال نگرانی ندارد/ تب بعد از تزریق واکسن برای کودکان را با استامینوفن کنترل کنید

۱۴۰۰/۰۷/۰۳ - ۰۵:۲۸:۵۸
کد خبر: ۱۲۳۷۳۳۳
واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال نگرانی ندارد/ تب بعد از تزریق واکسن برای کودکان را با استامینوفن کنترل کنید
جلال کریمی گفت: واکسیناسیون گروه سنی زیر 12 سال با واکسن سینوفارمی که اعلام شده جای نگرانی ندارد چراکه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو کاری نمی‌کند که به ضرر افراد جامعه باشد.

جلال کریمی، متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا درباره واکسیناسیون افراد زیر 12 سال گفت: تزریق واکسیناسیون بر اساس برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری وزارت بهداشت و کمیته علمی کشور است و جای نگرانی ای برای واکسیناسیون این گروه سنی نیست.

او با بیان اینکه مقاله‌ای از واکسن تک دُز سینوفارم، که قرار است برای دانش آموزان زیر 12 سال تزریق شود، چاپ شده و همچنین مطالعات مورد نظر را طی کرده و نشان داده که کارایی لازم را دارد، افزود: مطالعات لازم برای این واکسن روی افراد 3 تا 18 سال انجام شده است.

کریمی ادامه داد: واکسیناسیون این گروه سنی با چنین واکسنی جای نگرانی ندارد چراکه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو کاری نمی‌کند که به ضرر افراد جامعه باشد.

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری تصریح کرد: کمیته علمی تصمیم می‌گیرد که شرایط را برای بازگشایی مدارس فراهم کند.

او با اشاره به اینکه همه واکسن‌ها می‌توانند عارضه داشته باشند اما اولویت در حال حاضر این است که واکسیناسیون افراد را در مقابل بیماری کرونا مقاوم کند، گفت: کودکانی که نوبت تزریق آن‌ها می‌شود اما داروهای خاص مصرف می‌کنند باید برای تزریق با پزشک خود مشورت کنند تا اگر لازم باشد واکسن را تزریق نکنند.

کریمی ادامه داد:  اگر کودکی قبل از تزریق واکسن علائم بیماری را داشته باشد، واکسن تزریق نمی‌شود و باید در چنین شرایطی بررسی شود او به بیماری مبتلا است یا خیر.

این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری افزود: بعد از تزریق واکسن کرونا برای افراد زیر 12 سال تب خفیف، درد محل تزریق، بدن درد  و... ممکن است ایجاد شود که در چنین شرایطی با مصرف استامینوفن می‌توان این عوارض را کنترل کرد.

کریمی در پایان گفت: اگر بعد از تزریق واکسن برای این گروه سنی تب ایجاد شده بیش از 3 روز طول کشید و این امر تداوم داشت، علائم ایجاد شده باید حتما بررسی شود.

انتهای پیام/3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز