مدیرکل دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان:

راه‌اندازی سامانه فراگیر تبیین و روشنگری در فضای مجازی

۱۴۰۰/۰۷/۰۷ - ۱۲:۰۱:۵۲
کد خبر: ۱۲۳۹۹۹۴
راه‌اندازی سامانه فراگیر تبیین و روشنگری در فضای مجازی
اسدی با تاکید بر عملیاتی کردن منویات مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از فضای مجازی برای روشنگری و پاسخ به ابهامات، گفت: سامانه فراگیر تبیین و روشنگری در فضای مجازی برای پاسخ مستدل به ابهامات راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش برنا؛ روح‌الله اسدی، مدیرکل دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان گفت: تبیین و روشنگری کلید واژه های پرتکرار در بیانات مقام معظم رهبری است که در مراسم عزاداری اربعین حسینی نیز مجددا تاکید فرمودند که تبیین، خنثی کننده هجمه تبلیغاتی دشمن است.

او ادامه داد: به منظور عملیاتی کردن منویات رهبری و تسریع در ایجاد جهاد روشنگری، نیاز به همکاری بیشتر و هدفمند دستگاهای متولی امور جوانان، صاحب نظران و جوانان داشته که این بستر در ستادهای ساماندهی امور جوانان از سطح ملی تا شهرستانی فراهم است.

مدیرکل دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان اظهار کرد: امروز جوانان ما در جنگ نرم قرار گرفته و دشمن از سلاح های تبلیغاتی و اعتقادی برای تاثیرگذاری بر عقاید، فرهنگ، احساسات و تمایلات این قشر، به صورت هدفمند و برنامه‌ریزی شده استفاده می کند. ایجاد شبهه و تحریف نیز از روش های دشمنان است که به موازات تحریم انجام شده و افکار عمومی هم تحت تاثیر این پروژه، بازتولید تحریفات را در بستر فضای مجازی رقم می زنند.

او با بیان این که مهمترین هدف معاندین، استحاله فکری و تحلیلی دستگاه منطقی و محاسباتی جامعه و به خصوص جوانان است، اظهار کرد: ارائه پاسخ های انحرافی بر اساس واقعیت های جعل شده از ابزارهای جریان تحریف است، بنا بر این ایجاد نهضت جهاد روشنگری با آدابی که مقام معظم رهبری فرمودند از جمله: (متقن، مستدل، بهنگام، به دور از جنجال، هیاهو، غرض ورزی، تعصب و تعلقات جناحی بودن) ضروری و وظیفه ستادهای ساماندهی امور جوانان است.

اسدی با بیان این که امروزه جریان استعمارگر، افکار عمومی را آماج حمله قرار داده، افزود: افکار عمومی بخشی از نیروی درونی یک ملت است، اما همواره ثابت و یکسان نبوده و در حال تحول و تکامل است که با شناخت الگوی حاکم بر افکار عمومی یک جامعه می توان رفتارهای مردم آن جامعه را پیش بینی کرد.

او با بیان این که یکی از مهمترین عوامل موثر بر شکل گیری افکار عمومی رسانه ها هستند، بیان کرد: اهمیت آموزش سواد رسانه ای به جوانان که با گسترش شبکه های اجتماعی ابعاد آن گسترده تر و پیچیده تر شده، بیش از پیش احساس می شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان افزود: آموزش سواد رسانه ای به جوانان کمک می کند آنچه که رسانه ها می خواهند باور کنیم را تشخیص دهند و تعصبات، اطلاعات غلط، دروغ های رسانه ای و آن قسمت هایی که کتمان می شود را کشف کنند.

اسدی تصریح کرد: ادارات کل ورزش و جوانان استان ها باید در نشست های تخصصی جوانان بر مبنای محورهای گام دوم انقلاب که شیوه نامه آن تدوین و به استان ها ارسال شده است، با همکاری جوانان عضو ستادهای ساماندهی امور جوانان ابهامات و شبهات جوانان و پاسخ های اساتید و صاحبنظران را جمع آوری و به مرکز ارسال کنند. این اطلاعات در این سامانه فراگیر قرار گرفته تا از این طریق بتوان فرصت اثرگذاری کینه توزان و بدخواهان کشور بر نگرش جوانان را گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز