پرداخت تسهیلات بانکی به پروژه های اقتصادی شهرداری ها و دهیاری ها

۱۴۰۰/۰۷/۱۰ - ۱۳:۰۶:۲۸
کد خبر: ۱۲۴۱۲۷۵
پرداخت تسهیلات بانکی به پروژه های اقتصادی شهرداری ها و دهیاری ها
کوشش تبار از آغاز فرآیند پرداخت تسهیلات بانکی به طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی درآمدزا شهرداری‌های و دهیارهای کشور با بانک ملی ایران و ابلاغ ضوابط اجرایی خبر داد.

به گزارش برنا؛ محسن کوشش‌تبار مدیرکل دفتر اموراقتصادی، سرمایه‌گذاری و خدمات مالی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: در راستای اجرای سیاست‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری و به منظور کمک به توسعه پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با ایجاد منابع درآمد پایدار، ضوابط اجرایی پرداخت تسهیلات به شهرداری ها(زیر پنجاه هزار نفر) و دهیاری ها (پیرو عقد تفاهم‌نامه سازمان شهرداری ها و دهیارهای کشور با بانک ملی ایران) از بانک ملی ایران به معاونان امور عمرانی استانداری ‌های کشور ابلاغ شد.
 
او ادامه داد: براساس ضوابط اجرایی ابلاغ شده، تا سقف ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات برای پروژه‌های شهرداری‌ها و ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات برای پروژه‌های دهیاری‌ها، با ارائه چک به عنوان تضمین پرداخت و برای دریافت وام بیشتر از این مبالغ، با هماهنگی بانک، تضامین دریافت می‌شود.
 
او اضافه کرد: از مزایای این وام نرخ ترجیحی ۸ درصد، بازپرداخت ۶۰ ماهه و همچنین تنفس ۶ ماهه است.
 
کوشش‌تبار افزود: با تعیین روند واگذاری تسهیلات به پروژه‌های درآمد زا شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، متقاضیان دریافت تسهیلات، می بایست پس از تصویب پروژه در شورای اسلامی و تأیید کارگروه وام استان، مدارک طرح‌ها و پروژه‌های خود را به دفترامور اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ارائه کنند تا پس از تأیید در کارگروه ملی تسهیلات، شهرداری‌ و دهیاری به بانک ملی ایران معرفی شوند.
 
او گفت: وام خرید ماشین‌آلات طی یک مرحله و وام پروژه‌های درآمدزا در دو مرحله پرداخت می شود همچنین ترکیب اعضای کارگروه وام استانی و ملی در ضوابط اجرایی پرداخت تسهیلات به شهرداری ها و دهیاری ها اعلام شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز