مراسم معارفه مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت برگزار شد

۱۴۰۰/۰۷/۱۰ - ۱۳:۴۴:۳۰
کد خبر: ۱۲۴۱۳۱۱
در جلسه ای با حضور دکتر پورحسینی، مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل حوزه وزارتی، دکتر محمد حسین نیکنام، مدیرکل جدید همکاری های بین الملل وزارت بهداشت، معارفه شد.

به گزارش برنا؛ محمدحسین نیکنام در این مراسم بیان کرد: هر مسئولیتی، ورودی و خروجی دارد، افراد مومن و متدین باید شعارشان این باشد که خدواندا مرا با صداقت و راستی وارد عرصه کن و بعد هم با صداقت و راستی از آن عرصه خارج کن.

او با بیان اینکه در راه انجام این مسئولیت مهم یاران و همکاران خوبی ما را همراهی می کنند، افزود: خوشبختانه طی این چند روز اخیر نیز گزارشات خوبی از روند کار واحد بین الملل ارائه شده است.

دنیا کشورها را از طریق تعاملات دیپلماسی می شناسد

 نیکنام با بیان اینکه دنیا کشورها را از طریق تعاملات دیپلماسی می شناسد، عنوان کرد: این درست نیست که بگوییم وزارت امور خارجه رابط بین کشورها است، بلکه وزارت امور خارجه رابط بین دولت هاست و دید و بینشی که کشورها از یکدیگر پیدا می کنند، از طریق همین تعاملات دیپلماسی عمومی شامل، دیپلماسی علمی، دیپلماسی سلامت و دیپلماسی هنر و .. میسر می شود.

او ادامه داد: امیدوارم در این عرصه، هم وظایفمان را به خوبی پیش ببریم و هم کار معرفی نظام مقتدر جمهوری اسلامی را به بهترین نحو انجام دهیم. کشور بی نظیری داریم و باید نقاط قوت مان را به دنیا نشان دهیم، دنیا باید با فرهنگ غنی، هنر، علم، تاریخ و ظرفیت ها و استعدادهایی که در ایران وجود دارد، آشنا شود. ما در این مرز و بوم همه چیز داریم و همه پتانسیل ها در ایران جمع است، البته این تعاریف به معنای خود برتر بینی نیست، بلکه واقعیت است و دیگران سعی می کنند این واقعیت را نادیده بگیرند و ما باید ثابت کنیم که با تلاش های آنان تاریخ غنی و علم و فرهنگ و هنر ایران و ایرانی پوشیده نمی شود.

در راه خدمت به مردم نیت ها باید خیر باشد

مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در راه خدمت به مردم نیت ها باید خیر باشد و چنانچه نیت ها خیر باشد، خداوند نیز دست انسان را می گیرد؛ خداوند بزرگ همیشه در کنار تلاشگران بوده و راه را برایشان می گشاید.

در ادامه، دکتر پورحسینی نیز ضمن درود به روح پاک شهدا و تسلیت به مناسبت ایام عزاداری ماه صفر، بیان کرد: این جلسات شاکله مراسم های تودیع و معارفه را ندارد، چراکه در بطن وزارت بهداشت، ما همگی یک خانواده هستیم؛ اما بر خود واجب می دانیم که از زحمات خدمتگزارانی که دلسوزانه تلاش کردند، به خصوص دکتر اسدی لاری، تشکر کنیم، شاهد بودیم که ایشان علیرغم تالمات روحی که برایشان پیش آمد، از تلاش باز نایستادند و در این مدت عملکرد خوبی داشتند و علاوه بر مسولیت های خود در واحد بین الملل، در مورد واردات واکسن نیز بسیار تلاش کردند که جای تقدیر دارد.

او افزود: کار در وزارت بهداشت در شرایط عادی نیز سخت است، اما در 20 ماهه گذشته، مجاهدت و خدمت مضاعف محسوب می شود و هیچ زبانی قادر به تشکر کردن نیست.

مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل حوزه وزارتی در پایان عنوان کرد: درست است که در شرایط تحریم به سر می بریم، اما در تهدیدها، فرصت هایی نهفته است و یکی از این فرصت ها شکوفا شدن روابط ما با کشورهای دوست و همسایه است و امیدواریم این روابط روز به روز بهتر و گسترده تر شود

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز