رئیس سازمان غذا و دارو:

تولیدات شیر خشک ۵١ درصد رشد داشته است

۱۴۰۰/۰۷/۱۹ - ۱۳:۳۵:۵۹
کد خبر: ۱۲۴۵۲۵۹
تولیدات شیر خشک ۵١ درصد رشد داشته است
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در حوزه شیرخشک ما 51 درصد بازار تولید داخلی‌مان رشد نشان می‌دهد و بازار وارداتمان 92 درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش برنا؛ محمدرضا شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو در افتتاحیه گفت:  امسال زمینه ای فراهم شد که این نمایشگاه مجددا برگزار شود.

او با بیان اینکه با برطرف شدن مشکلات در سال های آینده با حضور شرکت های خارجی برگزاری این نمایشگاه را ادامه می دهیم، افزود: کرونا حقیقتا برای کشورهای مختلف یک المپیک بود.

شانه ساز ادامه داد: صنعت دارویی ایران را مونتاژ قلمداد می کردند، اما خوشبختانه در آزمون سخت کرونا این صنعت قابلیت های خودش را نشان داد.

او با بیان اینکه ما قائل هستیم که همه داروهای کرونا که در داخل مصرف می‌شود توسط تولیدکنندگان داخلی تولید می‌شود و اگر می‌خواستیم وارد کنیم رقم بالایی را باید اختصاص می‌دادیم، ادامه داد: این موضوع نشان می‌دهد این صنعت به هیچ وجه لاکچری و بدون پشتوانه نیست.

شانه ساز گفت: وجود همه پلتفرم‌های تولید واکسن کرونا در کشور مبین ادعایی بود که سال های سال در مورد آن چالش وجود داشت.

شانه ساز با بیان اینکه در مجموع در حوزه دارو، تجهیزات، مکمل ها و شیرخشک ده درصد ارزی بری مان در تولید افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: 29 درصد ارز بری مان در زمینه محصولات وارداتی کاهش پیدا کرده است.

او با اشاره به اینکه در مکمل ها به طور کلی درارتباط با شیر خشک ارزبری ما 48 درصد در حوزه تولید افزایش پیدا کرده و 74 درصد در واردات مکمل کاهش پیدا کرده است، بیان کرد: در زمینه بازار ریالی اگر بخواهم مقایسه کنم در فاصله سال 97 تا 99 تولید داخل ما بازارش مجموعا 82 درصد رشد داشته و 26 درصد واردات کاهش داشته است.

او ادامه داد: در حوزه شیرخشک ما 51 درصد بازار تولید داخلی‌مان رشد نشان می‌دهد و بازار وارداتمان 92 درصد کاهش پیدا کرده است.

شانه ساز گفت: در سه حوزه دارو، تجهیزات و مکمل ما 92 درصد رشد تولید داخلی و 21 درصد محصولات وارداتی مان کاهش پیدا کرده است.

او با اشاره به اینکه ما اجازه واردات اقلام مشابه تولید داخل را نمی‌دهیم، گفت: امیدواریم این روند هم ادامه پیدا کند و ما برای اینکه نجات پیدا کنیم راهی جز این نداریم که از صنعتمان دفاع کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز