چگونه با استفاده از پوست نارنگی، پوست را شاداب کنیم؟

۱۴۰۰/۰۷/۳۰ - ۲۱:۳۱:۱۱
کد خبر: ۱۲۵۰۳۳۴
چگونه با استفاده از پوست نارنگی، پوست را شاداب کنیم؟
در پوست نارنگی روغن و ویتامین‌های مختلفی وجود دارد و همین امر باعث استفاده از آن در حوزه‌ی زیبایی شده است.

به گزارش برنا؛ محصولات آرایشی و بهداشتی که بر پایه‌ی مواد طبیعی تهیه شده‌اند آسیبی به پوست نمی‌رسانند و از آن محافظت می‌کنند. شما می‌توانید با کمک پوست نارنگی به راحتی یک اسکراب یا کرم مقوی تهیه کنید.

روش استفاده

  • تونیک تمیزکننده: پوست نارنگی را در آب قرار دهید و پس از ۲۴ ساعت از آن برای تمیز کردن پوست صورت استفاده کنید.
  • تونیک تقویت‌کننده: پوست ۲ یا ۳ نارنگی را همراه با نصف پوست یک لیمو، پوست ۱.۵ پرتقال و چند شاخه نعنا در آب قرار دهید و ۱۲ روز صبر کنید. سپس آن را روی پوست قرار دهید. اگر مایع به دست آمده غلیظ بود می‌توانید آن را با کمی آب رقیق کنید.
  • اسکراب پوست بدن و صورت: پوست خشک نارنگی را پودر کنید و با کمی آب مخلوط کنید تا یک ماده‌ی نرم و خمیری به دست بیاید. با این مخلوط می‌توانید پوست صورت یا بدن خود را اسکراب کنید.
  • اسکراب رنگدانه‌ای: پوست خشک شده‌ی نارنگی و لیمو را به میزان مساوی مخلوط کنید. مخلوط را به میزان مساوی با پودر قهوه و ژل شستشو مخلوط کنید. اجازه دهید مواد کمی با هم استراحت کنند و سپس از آن استفاده کنید. با این مخلوط قسمت‌هایی از پوست را که لکه دارد، مانند رد جوش و آکنه، اسکراب کنید و پس از چند دقیقه بشویید.
  • تمیز کردن ناخن: تمیز کردن ناخن‌های دست و پا با پوست تازه‌ی نارنگی، ناخن‌ها را تقویت و از آن‌ها در برابر عفونت‌های قارچی محافظت می‌کند.
  • روغن نارنگی: پوست نارنگی را خرد کنید و در روغن زیتون قرار دهید. پس از یک هفته می‌توانید از این ترکیب به جای عنوان نرم‌کننده استفاده کنید.
  • ماسک مخصوص پوست خشک: زرده‌ی تخم‌مرغ را با کمی پودر پوست نارنگی و یک دوم قاشق چای‌خوری خامه‌ی ترش مخلوط کنید. این مخلوط را روی پوست خشک قرار دهید و پس از ۲۰ دقیقه محل را با کمک یک لیف پنبه‌ای و آب گرم بشویید.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز