سرپرست اداره کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهر تهران:

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، یکی از مؤثرترین نهادها در حوزه ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی است

۱۴۰۰/۰۸/۰۴ - ۱۰:۱۰:۲۵
کد خبر: ۱۲۵۱۹۹۷
کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، یکی از مؤثرترین نهادها در حوزه ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی است
تختی پور گفت: ترویج کتاب­خوانی، نهادینه کردن عادتِ مطالعه در همه شئون زندگی است. کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، یکی از مؤثرترین نهادهای فعال فرهنگی در حوزه کتاب و ترویج کتاب‌خوانی است

به گزارش برنا؛ مجتبی تختی پور سرپرست اداره کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهر تهران گفت: جشنواره کتاب بچه‌های مسجد در بخش‌های کتابخوان برتر، کتابخانه برتر، کتابدار برتر و سفیران کتاب و با همکاری ستاد فهمای کشور برگزار می‌شود.

او افزود: اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی در اسلام به‌قدری است که معجزه خاتم الانبیاء ( صلی الله علیه ) کتاب است و در این کتاب مقدس هم اولین آیاتی که بر پیامبر اعظم ( صلی الله علیه ) نازل شده با امر به خواندن و الفاظ کتاب،قلم و علم توأم شده است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین تختی پور ادامه داد: ترویج کتاب­خوانی، نهادینه کردن عادتِ مطالعه در همه شئون زندگی است. کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، یکی از مؤثرترین نهادهای فعال فرهنگی در حوزه کتاب و ترویج کتاب‌خوانی است در همین راستا ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با همکاری ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران اقدام به برگزاری جشنواره کتاب بچه های مسجد کرده است.

تختی پور بیان کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی در فضای حقیقی و مجازی، ارتقاء سطح علمی و مهارت افزایی فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه اعضای کانون‌­های فرهنگی هنری مساجد از اهداف برگزاری این جشنواره است.

او افزود: اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور جهت کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در جشنواره به سامانه بچه های مسجد به نشانی www.bachehayemasjed.ir مراجعه  کنند.

سرپرست اداره کانون های فرهنگی هنری مساجد شهر تهران بیان کرد: این جشنواره از اول مهر ماه آغاز گردیده و تا ۲۴ آبان روز کتاب و کتابخوانی ادامه خواهد داشت و در دو مرحله استانی و کشوری از برگزیدگان تقدیر به عمل خواهد آمد .

تختی پور افزود: علاقمندان جهت ارتباط با دبیرخانه جشنواره می‌توانند با شماره 02144848835-9 تماس بگیرند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز