نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

لزوم ایجاد سامانه‌ای برای شناسایی مدیران جوان برای بخش‌های مهم کشور/ تحت هر شرایطی باید به جوانان اعتماد کرد

۱۴۰۰/۰۸/۰۶ - ۰۵:۴۳:۰۱
کد خبر: ۱۲۵۲۸۵۳
لزوم ایجاد سامانه‌ای برای شناسایی مدیران جوان برای بخش‌های مهم کشور/ تحت هر شرایطی باید به جوانان اعتماد کرد
علی بابایی کارنامی گفت: سبک مدیریت امروز تغییر کرده و مدیریت براساس ضوابط کشور باید به سمت رِنج‌های جوانی حرکت کند و باید کشور از مدیران جوان برخوردار باشد.

به گزارش برنا؛ بررسی آمار مرکز آمار ایران نشان می‌دهد از مجموع ۶۲/۹ میلیون نفری جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر ۲۵/۹ میلیون نفر فعال هستند که از این تعداد ۲۳/۴ میلیون نفر شاغل و حدود ۲/۵ میلیون نفر بیکارند.

بررسی وضعیت افراد فارغ التحصیل آموزش عالی در بین بیکاران از این حکایت دارد که در تابستان امسال یک میلیون و ۱۲ هزار نفر بیکار بوده‌اند که تعداد آنها در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۲۳۵ نفر افزایش داشته اشت. همچنین  از فارغ‌التحصیلان بیکار بالغ بر ۴۷۴ هزار نفر مرد که نسبت به سال قبل حدود ۳۴ هزار و ۸۶۲ تفر از تعدادشان کم شده است.

در این شرایط شاید بسیاری از مدیران و مسئولین ما، امروزه معتقد باشند جوانان از پس شغل‌های مدیریتی و مسئولیت‌های سنگین بر نخواهند آمد اما باید گفت نمونه‌های موفقی از مدیریت  جوانان توانمند در ایران بارها مشاهده شده است؛ از فرماندهان جوان دفاع مقدس گرفته تا همین مدیران جوانی که در امروزه در عرصه‌های مختلف مدیریتی کشور خود را به اثبات رسانده‌اند. ضمن اینکه روی کارآمدن مدیران نخبه جوان می‌تواند بارقه‌های امید را در دل جوانان نخبه جویای کار روشن کند و به اخذ سیاست‌ها و نتایج بهتر در اداره امور کشور منجر شود. در این باره و درباره توجه به نیروی های جوان برای پست‌های مدیریتی و مهم با یکی از نمایندگان مجلس به گفت‌وگو نشستیم.

202006108092254136

سبک مدیریتی امروز تغییر کرده است

علی بابایی کارنامی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار برنا درباره لزوم اجرایی قانون منع بکارگیری بازنشستگان گفت: زمانی که چنین قانونی تصویب شد باید اجرایی شود و زمانی که چنین موضوعی تبدیل به قانون شده ضمانت اجرا شدن دارد.

او با بیان اینکه لازمه کشور این است که حتما باید قانون منع بکارگیری بازنشستگان اجرایی شود، افزود: سبک مدیریت امروز تغییر کرده و مدیریت بر اساس ضوابط کشور باید به سمت رِنج‌های جوانی حرکت کند و باید کشور از مدیران جوان برخوردار باشد.

بابایی کارنامی درباره طراحی سامانه تربیت مدیران جوان ادامه داد: هر چقدر بتوانیم مدیریت بهتری داشته باشیم و بر این اساس سامانه‌های مختلف جوانان نخبه کشور را ساماندهی کنیم قطعا عملکرد بهتری در حوزه‌های مختلف خواهیم داشت.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره انتقادهای وارده به انتصاب مدیران جوان در بخش‌های مهم کشور بیان کرد: باید انگیزه جوانان موردنظر قرار گیرد و آموزش‌ها و مهارت‌هایی برای آنان در نظر گرفته شود.

او با اشاره به اینکه اطلاع دقیقی باید از مدیریت نسل جوان در گام دوم انقلاب داشته باشیم افزود: ایجاد یک سامانه برای ساماندهی جوانان نخبه کار مجلس نیست و دولت در این زمینه باید سلیقه به خرج دهد.

بابایی کارنامی گفت: دسترسی به چنین سامانه و نظارت بر آن می‌تواند توسط مجلس انجام شود و نمایندگان مجلس می‌توانند از طریق دیوان محاسبات دسترسی آسان به آن داشته باشند اما بهتر است دولت در جهت شفاف‌سازی چنین کاری را انجام دهد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره پیش بینی آینده برای اعتماد به نیرو های جوان افزود: تحت هر شرایطی باید به نیروی جوان در پست‌های سیاسی و مهم کشور اعتماد کرد.

انتهای پیام/ 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز