در بیست و پنجمین جلسه قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا مطرح شد؛

وحیدی: ضرورت تزریق دو دوز واکسن برای استفاده از حمل و نقل عمومی مورد تاکید است

۱۴۰۰/۰۸/۱۸ - ۱۸:۰۵:۵۶
کد خبر: ۱۲۵۸۸۵۶
وحیدی: ضرورت تزریق دو دوز واکسن برای استفاده از حمل و نقل عمومی مورد تاکید است
وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با بیان اینکه باید روند واکسیناسیون سراسری کشور برای تقویت ایمنی در کشور در مهار بیماری به صورت جدی ادامه می یابد؛ گفت: با تزریق دو دوز واکسن محدودیت های کمتری در حوزه حمل و نقل عمومی کشور اعمال خواهد شد.

به گزارش برنا؛ احمد وحیدی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در نشست امروز قرارگاه که با حضور نمایندگان عالی دستگاههای ذی ربط در محل وزارت کشور برگزار شد با بیان اینکه در جلسه امروز موضوعات مختلفی نظیر بازگشایی دانشگاهها، آخرین وضعیت اجرای طرح هوشمند سازی محدودیت ها در سه استان آذربایجان غربی، کردستان و قزوین و همچنین وضعیت واکسیناسیون سراسری مورد بحث و بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: بازگشایی دانشگاهها و کمبودها و انجام اقدامات لازم در این حوزه بحث شد.

وحیدی همچنین درخصوص وضعیت اجرای طرح محدود سازی هوشمند هم در سه استان پایلوت کشور گفت: این طرح با پیشرفت های خوبی مواجه شده است و با انجام اقدامات لازم  در چند مرحله دیگر این ظرفیت وجود دارد که این طرح به شکل گسترده ای در کشور اجرایی گردد.

وزیر کشور در ادامه صحبت های خود گفت: در جلسه امروز این موضوع مورد تاکید واقع شد که افراد برای اینکه دچار محدودیت ها نباشد حتما باید دو دوز واکسن را تزریق نمایند.

وی در این خصوص گفت: مساله تزریق دو دوز واکسن به خصوص در حوزه حمل و نقل عمومی  به یک نوع اجباری نیاز است تا بتوانیم مشکلات و محدودیت های حمل و نقل را حل و فصل کنیم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا همچنین گفت: در نشست امروز موضوعات کلان تر نظیر تداوم روند واکسیناسیون سراسری کشور و موضوعات مرتبط با تامین داروها هم بحث و گفت و گو شد.

وحیدی در بخش دیگری از صحبت های خود در پاسخ به این پرسش که آیا قوانین ۵۰ درصد مسافر برای حمل و نقل عمومی چه وضعیتی خواهد داشت: با گسترش دو دوز واکسن این محدودیت ها کمتر خواهد شد و البته با پی سی آر منفی می تواند از حمل و نقل عمومی استفاده کنند اما به خاطر هزینه این موضوع تاکید بر تزریق دو دوز واکسن است.  البته در موضوع مرزها و ورود و خروج از مرزها اولویت بیشتری دارد که حتما  پی سی آر منفی داشته باشند.

وی در پایان درخصوص طرح منع تردد شبانه هم گفت: این موضوع هم بحث شد و رفع آن باید در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تصمیم گیری نهایی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز