موردی از ویروس جدید آفریقایی در ایران گزارش نشده است/ واکسن‌های داخلی را پیش خرید می کنیم

۱۴۰۰/۰۹/۰۷ - ۱۳:۱۳:۲۰
کد خبر: ۱۲۶۷۱۱۰
موردی از ویروس جدید آفریقایی در ایران گزارش نشده است/ واکسن‌های داخلی را پیش خرید می کنیم
وزیر بهداشت گفت: تا امروز موردی از ویروس جهش یافته جدید در ایران گزارش نشده است و ستاد کرونا ممنوعیت ورود از ۶ کشور را به ایران ممنوع کرده است.

به گزارش خبرنگار برنا؛ بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در حاشیه همایش صد روز توفیق خدمت تزریق صد میلیون دوز سلامت در جمع خبرنگاران گفت: پنج شنبه صبح وزیر بهداشت آفریقای جنوبی از شناسایی سویه جدید خبر داد که قابلیت انتشار بالایی دارد و جهش‌های آن بسیار زیاد است.

 وی با بیان اینکه برخی کشورها ورود از کشورهای آلوده را ممنوع کردند، افزود: تا امروز موردی از ویروس جهش یافته جدید در ایران گزارش نشده است و ستاد کرونا ممنوعیت ورود از ۶ کشور را به ایران ممنوع کرده است.

عین اللهی ادامه داد: باید بر مبادی ورودی کشور نظارت کنیم. همچنین در آفریقای جنوبی ٢۶ درصد مردم واکسینه شده اند و اثر واکسن‌ها  بر سویه جدید اعلام نشده است و هنوز برای اعلام آن زود است.

وزیر بهداشت بیان کرد: آنتی بادی بدن ۶ ماه بعد از تزریق دوز دوم کم می‌شود و کمیته علمی ما ۴ ماه بعد از دوز دوم تزریق دوز سوم را توصیه کرده است و از مردم درخواست داریم واکسن‌های خود را به موقع تزریق کنند.

وزیر بهداشت ادامه داد: اگر کرونا ادامه پیدا کند واکسن کرونا مانند واکسن آنفلوآنزا سالانه تزریق می شود.

عین اللهی درباره پیش خرید واکسن‌های داخلی بیان کرد: سیاست ما حمایت از تولید داخل است اما ما نمی توانیم زمان را از دست دهیم؛ برای همین واکسن وارد کردیم و با توجه به نامشخص بودن شرایط کرونا تولید داخل این اطمینان را به ما می‌دهد که در آینده با چالش مواجه نشویم.

وی ادامه داد: مقرر شده است  که واکسن‌های داخلی را پیش خرید کنیم و ستاد مقابله با کرونا مجوز صادرات ٢٠ درصد تولید را به واکسن سازان داخلی داده است و هیچ کدام از واکسن سازان داخلی به ما اعلام نکرده اند که تولید را متوقف کرده اند.

عین اللهی اظهار کرد: برنامه ما تقویت بیمه هاست تا پرداخت از جیب مردم کاهش پیدا کند، با تقویت بیمه‌ها باید در نظر داریم همه مردم بیمه پایه شوند و خدمات غیر پایه را به تدریج جز بیمه قرار دهیم.

وزیر بهداشت درباره درصد پایین واکسیناسیون در استان‌های مرزی بیان کرد: واکسیناسیون حتی در استان‌های مرزی  بالای ٧٠  درصد است.

عین اللهی درباره قاچاق معکوس دارو در تخصیص ارز دولتی به دارو گفت: تاکنون ٢ میلیارد ارز ترجیحی گرفته ایم و پیگیریم که مابقی ارز را تخصیص دهیم و نظر ما این است که ما مجبور به استفاده از ارز ترجیحی هستیم وگرنه قیمت داروها افزایش می کند.

وزیر بهداشت بیان کرد: بیمه ها موظف هستند پرداخت‌ها را بر اساس نسخه الکترونیک انجام بدهند اما ما در نیمه راه الکترونیکی  شدن خدمات نظام سلامت هستیم، از اول دی ماه باید طبق برنامه نسخه نویسی الکترونیکی شود اما از نظر زیرساخت چالش داریم و موضوع تعویق اجرا را با مجلس در میان نگذاشته ایم اما این موضوع هم مطرح است.

انتهای پیام/3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز