شبکه سازی داوطلبان محلی و سازمان های مردم نهاد در حوزه آسیب های اجتماعی

۱۴۰۰/۰۹/۲۳ - ۱۳:۰۸:۵۱
کد خبر: ۱۲۷۳۸۴۰
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت شبکه سازی داوطلبان محلی و سازمان های مردم نهاد شهر تهران در زمینه طرح های حمایت جویی و اجرای پروژه های کوچک محلی در حوزه خدمات اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش برنا؛ نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در سی و یکمین جلسه این شورا پس از استماع سخنان رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در شهر تهران همیشه چالش هایی را در زمینه آسیب های اجتماعی با سازمان های مسئول از جمله سازمان بهزیستی داشته ایم.

 
وی ادامه داد:  در همین خصوص عموما ابهاماتی در حدود وظایف شهرداری و سازمان بهزیستی و چگونگی مدیریت آسیب دیدگان اجتماعی در سطح شهر وجود دارد و اختلافاتی در زمینه سهم طرفین در نگهداری از افراد اسیب دیده و ابهام در میزان مسولیت سازمان ها در خصوص سرمایه گذاری برای راه اندازی زیرساخت های مداخله در بحران ها و فوریت های اجتماعی و نگهداری از اسیب دیدگان مشاهده می شود.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: هم چنین اختلاف در سهم سازمان ها از جمله سازمان بهزیستی در زمینه ارائه خدمات حمایت اجتماعی به شهروندان به ویژه در محلات حاشیه نشین و بافت فرسوده شهر وجود دارد.
 
معدنی پور با طرح پیشنهادی در خصوص طراحی سند تقسیم کار بین سازمان ها و دستگاه ها در شهر تهران در حوزه اسیب های اجتماعی خاطر نشان ساخت: با طراحی چنین سندی سهم شهرداری و سازمان های دیگر خصوصا سازمان بهزیستی برای پیشگیری، کنترل و کاهش اسیب های اجتماعی مشخص می شود.
 
این عضو شورای شهر تهران در ادامه سخنان خود اظهار کرد: می بایست سامانه مشترکی به منظور تبادل داده ها و ارجاع بین سازمانی و ارائه خدمت برای افراد اسیب پذیر و  آسیب دیده طراحی و راه اندازی شود و ظرفیت ها در محلات هدف و گروه های جمعیتی لازم التوجه و پروژه های الویت دار هم افزایی گردد.
 
وی ادامه داد: می بایست همکاری طرفین برای مدیریت فضاها و زیرساخت های مددکاری اجتماعی و مداخله در بحران های شهر تهران تعریف شود و برای گسترش پوشش برنامه های پیشگیری از اسیب های اجتماعی و اموزش مهارت های روانی و اجتماعی با استفاده از ظرفیت های طرفین در حوزه نیروی انسانی و فضاهای اموزشی و فرهنگی پیش بینی های لازم صورت گیرد.
 
معدنی پور در پایان بر ضرورت شبکه سازی داوطلبان محلی و سازمان های مردم نهاد شهر تهران در زمینه طراحی حمایت جویی و اجرای پروژه های کوچک محلی در حوزه خدمات اجتماعی تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز