توجه به موضوع حمل و نقل در بودجه۱۴۰۱

۱۴۰۰/۱۰/۰۱ - ۲۰:۱۷:۱۰
کد خبر: ۱۲۷۷۲۶۱
عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران گفت: حادثه امروز برخورد دو قطار مترو در خط 5 این سامانه زنگ خطر را برای دولت در خصوص توجه ویژه به حوزه حمل و نقل عمومی در بودجه 1401 به صدا در آورد.

به گزارش برنا؛ جعفر شربیانی در بازدید سر زده خود به عنوان نخستین عضو شورای شهر تهران از محل حادثه برخورد دو قطار مترو واقع در خط 5 با بیان این مطلب افزود: همچنان همکاران شهرداری تهران در تلاش هستند تا وضعیت خط 5 مترو به حالت عادی بازگردانده شود و این خط مجددا مورد استفاده شهروندان قرار گیرد.

او با اشاره به حضور مستمر مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران از صبح تا این لحظه در محل حادثه ادامه داد:  خوشبختانه در جریان این عملیات تمامی نیروهای حاضر در محل حادثه ملزم به رعایت تمامی نکات و موارد ایمنی برای جلوگیری از بروز حادثه ثانوی شده بودند.
 
این عضو شورای شهر تهران با اشاره بهاینکه خوشبختانه حادثه امروز تلفات جانی به همراه نداشته است، بیان کرد: تنها فردی که مصدومیت شدید در جریان این حادثه داشته، خوشبختانه با ژیگیری های مدیریت شهری در حال درمان است و وضعیت جسمانی وی بهبود پیدا کرده است.
 
او با بیان اینکه علل وقوع این حادثه در حال بررسی است، یادآور شد: نخستین جلسه بررسی این حادثه در کمیته فنی و ایمنی شورای شهر برگزار شده و کارشناسان در حال بررسی علل وقوع این حادثه هستند.
 
شربیانی با بیان اینکه حادثه امروز زنگ خطر فرسودگی ناوگان مترو پایتخت را هم برای دولت و هم برای مدیریت شهری به صدا در آورد، تاکید کرد: امیدواریم تا با تامین منابع مالی و حمایت دولت و شهرداری در حوزه حمل و نقل عمومی اوضاع مترو پایتخت بهتر شود.پ
 
او در ادامه گفت: بارها در صحن علنی شورای شهر تهران مشکلات مترو از منظر تامین منابع مالی، اورهال کردن قطارهای مترو و تامین قطعات مورد نیاز واگن های مترو گوش زد شده است و باید اقدامات عاجلانه ای در این حوزه از سوی متولیان امر صورت گیرد.
 
عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران افزود: درخواست من از دولت و شخص رئیس جمهور این است که باید سهم خود را در حوزه حمل و نقل عمومی پرداخت کند چرا که مدیریت شهری بیشتر از دو دهه است که از دریافت سهم دولت در این بخش محروم مانده است.
 
شربیانی ادامه داد: اگر دولت نگاه ویژه ای به موضوع حمل و نقل عمومی و مترو تهران نداشته باشد، نمی توان امیدوار به تحولات چشمگیر در این حوزه بود و امیدواریم که حادثه امروز باعث شود تا در لایحه بودجه 1401 دولت توجه ویژه ای به مساله مترو شود.
انتهای پیام/
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز