نایب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی بیان کرد

استقرار ۶۲ درصد از آب شیرین کن‌های دنیا در خلیج فارس/ سهم ایران فقط ۲ درصد است

۱۴۰۰/۱۰/۰۷ - ۱۰:۰۴:۱۰
کد خبر: ۱۲۷۹۰۹۵
استقرار ۶۲ درصد از آب شیرین کن‌های دنیا در خلیج فارس/ سهم ایران فقط ۲ درصد است
نایب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: 62 درصد از آب شیرین کن‌های دنیا در حوزه خلیج فارس هستند که سهم ما کمتر از 2 درصد است.

معین‌الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار و نایب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا در خصوص حضور شرکت‌های دانش بنیان در موضوع کاهش تنش آبی گفت: فلات ایران اقلیم بسیار خشک و نیمه خشکی دارد و ما هیچ راهی جز ارائه راهکارهای پایدار برای تامین منابع آب نداریم و حتما باید از روش‌های جدید در این خصوص استفاده شود.

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند بیشترین حضور را در این حوزه داشته باشند، در حال حاضر ما شاهد تنش‌های اجتماعی و حتی امنیتی در حوزه های مختلف هستیم. بحث انتقال آب بین حوزه‌ها مشکلاتی ایجاد کردند و در این راستا قانونگذار پیش‌بینی‌های خوبی داشته است.

نایب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی به ماده 36 قانون برنامه ششم توسعه تاکید کرد و افزود: دراین ماده تاکید شده 70 درصد از آب شرب جنوب را از طریق توسعه آب شیرین‌کن‌ها و آن‌هایی که عمده تکنولوژی‌هایشان از نیروی توانمند داخلی تامین شده، استفاده شود و بهترین نماد در این بخش شرکت‌های دانش بنیان هستند.

سعیدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تاکنون از چه ظرفیت‌هایی استفاده شده است؟ تصریح کرد: تا این لحظه به‌رغم ضرورتی که وجود دارد متاسفانه آن گونه که باید و شاید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان جهت رفع مشکلات تنش آبی استفاده نشده است. 62 درصد از آب شیرین‌کن‌های دنیا در حوزه خلیج فارس هستند که سهم ما کمتر از 2 درصد است. باتوجه به مشکلات عمده حوزه آب ما راهی جز توسعه شبکه آب شیرین‌کن در کشور نداریم.

وی تصریح کرد: عمده ماموریت‌های شرکت‌های دانش بنیان باید براساس مسائل روز کشور باشند و چه موضوعی مهم‌تر از مبحث آب را داریم بنابراین ما از معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری انتظار بیشتری داریم همچنین وزارت نیرو در این خصوص تکلیف قانونی دارد.

انتهای پیام// 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز