شهردار تهران در جمع خبرنگاران؛

تحول در شهرسازی به معنای شهر فروشی نیست/ اعطای کیف پول شهروندی در برنامه‌های شهرداری تهران

۱۴۰۰/۱۰/۲۸ - ۱۲:۳۹:۱۱
کد خبر: ۱۲۸۷۶۵۹
تحول در شهرسازی به معنای شهر فروشی نیست/ اعطای کیف پول شهروندی در برنامه‌های شهرداری تهران
زاکانی گفت: اینکه می‌گوئیم به دنبال ایجاد تحول در ساخت و ساز هستیم به معنای شهر فروشی نیست.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری برنا؛ علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه جلسه علنی شورای شهر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این اولین بودجه ما به شورای شهر تهران است، این شهر دارای نیازهای زیادی است که تشنگی به خدمت در آن دیده می‌شود.

وی افزود: سطح اول بودجه سال آینده تعهد شهرداری به پروژه‌هایی است که در بودجه تعیین شده است که نسبت به اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰، ۵۱ درصد رشد داشته است. بخشی از پروژه‌ها برای شهر تهران ضروری است اما امکان تأمین این بودجه‌ها نیست از همین رو این پروژه‌ها از طریق مشارکت در حال پیگیری است.

زاکانی تصریح کرد: در خردادماه هفته‌ای به نام هفته سرمایه گذاری تهران خواهیم داشت که سرمایه‌ها به صورت عرضه شرکت پروژه‌ها در بورس خواهیم داشت. امیدوارم سال آینده سال پردرآمدترین برای شهرداری باشد و در پاسخ به نیازهای تهران سال خوبی پیش بینی می‌شود.

شهردار تهران با اشاره به اینکه سه درصد بودجه شهرداری در ارزش افزوده به چهار درصد افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: ما سیاست‌هایی را دنبال می‌کنیم که امکان ساخت و ساز را در شهر فراهم خواهد کرد. همچنین استفاده از ابزارهای نوین مالی و مولد سازی دارایی‌های شهرداری از دیگر اقدامات ما برای تأمین بودجه است.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات جدید ما این است که در حال شناسایی و ثبت و مولد سازی همه املاک شهرداری هستیم، افزود: اینکه در گذشته چرا این اتفاق رخ نداد، نبود اراده بود و قفل‌هایی بر شهر زده شده بود.

زاکانی افزود: اینکه می‌گوئیم به دنبال ایجاد تحول در ساخت و ساز هستیم به معنای شهر فروشی نیست.

شهردار تهران درباره کیف پول شهروندی گفت: سه کار را در این زمینه انجام خواهیم داد که طی آن شهروندان باید اعتبار داشته باشند و تا سقف یک عددی و در حال حاضر حدود ۲۰۰ هزار تومان از خدمات شهری مانند حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

وی افزود: شهروندان نیز می‌توانند این اعتبار را افزایش دهند و نکات جزئی این طرح در دنیا تجربه شده و این طرح در راستای کرامت مردم است. بودجه این طرح فراهم شده و بانک‌ها آن را پشتیبانی می‌کنند.

زاکانی ادامه داد:: نکته دیگر شناخت نیازهای خانواده‌ها است که در حال ایجاد زیرساخت‌ها هستیم تا اطلاعات خانه و خانواده‌های آنها را کسب و خدمات خود را متناسب با آنها ارائه دهیم.

شهردار تهران درباره ورود شهرداری به بورس، خاطرنشان کرد: بورس در حال رونق است و ما به‌دنبال عرضه خود در بورس هستیم. به دنبال ارزیابی و رتبه بندی شرکت‌های خودمان هستیم. برای خرید و استفاده در بورس نیز اقدام خواهیم کرد که این امر حدود ۳۷ درصد قیمت خریدهای ما را کاهش خواهد داد. شهرداری متأسفانه گران اداره می‌شود و باید از این ابزار استفاده کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز