عباسی در گفت‌وگو با برنا

وزیر کار اهتمام ویژه‌ای به موضوع اشتغال دارد/ اقدامات خوب عبدالملکی برای مبارزه با فساد

۱۴۰۰/۱۱/۰۲ - ۱۳:۲۱:۱۲
کد خبر: ۱۲۸۹۱۴۳
وزیر کار اهتمام ویژه‌ای به موضوع اشتغال دارد/ اقدامات خوب عبدالملکی برای مبارزه با فساد
نماینده مجلس گفت: یکی از موضوعاتی که ما با آن مواجه هستیم بحث اشتغال است و وزیر کار از وقتی که به این وزارتخانه آمده اند اهتمام ویژه‌ای به اشتغال دارند.

علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار رفاهی و آسیب‌های اجتماعی خبرگزاری برنا، درباره عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد:  یکی از موضوعاتی که ما با آن مواجه هستیم بحث اشتغال است و وزیر کار از وقتی که به این وزارتخانه آمده اند اهتمام ویژه‌ای به اشتغال دارند.

عباسی افزود: بحث اشتغال فقط مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیست بلکه به سایر بخش ها نیز مرتبط است، اما هماهنگی و انسجام بخشی با سایر بخش ها می تواند از طریق این وزارتخانه صورت گیرد.

وی بیان کرد: سامانه جامع کارا ، سامانه بسیار خوبی است که آغاز شده است. اما در کل در کشور با مشکل اشتغال مواجه ایم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: رویکرد وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی نسبت به مساله اشتغال مثبت است اما نمی توان در مدت زمان کوتاهی انتظار داشت چرا که شاید انتظار درستی نیست اما امیدوارم معضل اشتغال را بتوانیم به سرانجام خوبی برسانیم.

عباسی درباره حوزه تعاونی اظهار کرد: در برنامه ششم این موضوع مطرح بوده که باید به سمت اقتصاد تعاونی حرکت کنیم اما متاسفانه در این سالها آن طور که باید رشد خوبی در این زمینه نداشتیم.

وی درباره عملکرد عبدالملکی در حوزه تعاون گفت: ما از عبدالملکی به عنوان نیروی جوان انقلابی انتظار داریم که 25 درصد اقتصاد تعاونی را محقق کند. در مدت 3 ماه انتظار خارق العاده ای نداریم اما خوشبختانه حرکت به این سمت مثبت است و لی همه باید کمک کنیم تا سهم 25 درصدی تعاونی از اقتصاد محقق شود.  

وی درباره  عملکرد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیرامون فسادستیزی بیان کرد: در جاهایی که شفافیت نباشد و نظارت درستی بر آن صورت نگیرد همواره فساد مشاهده می شود . در این مدت در جاهایی که می توانست فساد در آنها رخ دهد ورود خوبی شد و با تغییرات انجام شده در این مجموعه ها اقدامات خوبی انجام شد.

وی تصریح کرد: تغییر افرادی که از سالها پیش در این مجموعه ها رخنه کرده بودند شروع خوبی بود و امیدواریم این حرکت استمرار داشته باشد و مردم این تغییرات را حس کنند و متوجه شوند که مجموعه ای سرکار آمده که سلامت، شفافیت و نظارت دارد و این دلگرمی و امید برای مردم خیلی مثمرثمر خواهد بود.

عباسی درباره انتصابات در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط عبدالملکی گفت: وقتی مجموعه ای از قبل بودند  قطعا منافعی هم داشته اند وقتی دست به تغییر می زنیم مخالفت و مقاومت هایی صورت می گیرد.

این نماینده مجلس اظهارکرد: گاهی با وزیر جوان انقلابی مخالفت هایی صورت می گیرد که شاید از سوی نیروی مسن و قدیمی باشد اما بالاخره از نیروهای جوان هم باید استفاده کنیم و معتقدم که اگر وضع قبلی خوب بود رییس جمهور و وزرا را از همان جریان قبلی انتخاب می کردیم.

وی خاطرنشان کرد: از تمامی انتصابات دفاع نمی کنم ممکن است ایراداتی نیز در این زمینه دیده شود ولی اگر گاهی مخالفت وسیع در این حوزه می شود شاید برخی تمایل دارند در بر روی پاشنه قبلی بچرخد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز