افزایش گردشگر با آزادسازی سواحل/ دولت سیزدهم بسترهای توسعه ایران گردی را فراهم کرد

۱۴۰۰/۱۱/۱۶ - ۰۵:۱۶:۰۹
کد خبر: ۱۲۹۳۸۳۹
افزایش گردشگر با آزادسازی سواحل/ دولت سیزدهم بسترهای توسعه ایران گردی را فراهم کرد
کارشناس گردشگری گفت: هرچه عرصه‌های طبیعی قرق باشد انگیزه سفر از آن مناطق گرفته می‌شود اما هرچه عرصه‌های طبیعی در شهر های مختلف بیشتر در اختیار انظار عمومی قرار گیرد توفیقات گردشگری بالا خواهد بود.

مرتضی خاکسار، کارشناس گردشگری، در گفت‌وگو با خبرنگار گردشگری خبرگزاری برنا درباره تاثیر آزادسازی سواحل بر افزایش توریست و گسترش صنعت گردشگری اظهار کرد:  یکی از اقدامات اساسی و بهینه که به صنعت گردشگری در دولت کمک کرد، واکسیناسیون عمومی بود که ضریب اعتماد عمومی را افزایش داد علاوه براین آزادسازی سواحل با بستر جذب گردشگر ارتباط مستقیم دارد.

وی با اشاره به اینکه آزاد سازی سواحل باعث توسعه ساختاری صنعت گردشگری می‌شود گفت: در سواحل دریای خزر سازمان‌های مختلف اقامتگاه‌هایی احداث کرده بودند و به اندازه عرض تاسیسات‌شان سواحل را در اختیار خود قرار داده بودند این درحالی است که این سواحل باید در دسترس همه جامعه بوده و در جهت کسب آرامش و رفع خستگی آنان باشد.

خاکسار با تاکید بر اقدام مثبت دولت در خصوص آزادسازی سواحل بیان کرد: این امر از نظر وسعت ساختاری به پهنه گردش‌های ساحلی و  گسترش پذیرش گردشگر ​به ویژه در زمینه تورهای داخلی کمک می‌کند همچنین مساحت عرصه‌های طبیعی ساحل در رونق گردشگری آن منطقه تاثیرگذارترند.

کارشناس گردشگری با اشاره به ایام پیک سفر به استان‌های شمال کشور خاطرنشان کرد: در ایام عید و تابستان سواحل بسیار فشرده بوده و حتی جا برای نشستن نیست چراکه هر قسمتی را یک ارگان به خود اختصاص داده و از عبور مردم جلوگیری می‌کند و محدودیت ساختار ساحلی باعث کاهش میل سفر به آن منطقه می‌شود.

وی افزایش GDP را از عوامل مطلوب آزادسازی سواحل برشمرد و افزود: بسترسازی دولت، همکاری ادارات کل میراث فرهنگی استان‌ها، تعامل با شهرداریها، مراکز دریایی ساحلی و برنامه‌ریزی کمیته استانی بر جذب گردشگر در سواحل تاثیر مستقیم خواهد گذاشت بنابراین میزان انگیزه جذب مسافر بالاتر خواهد رفت و در شهرها شاهد رونق اقتصادی بیشتر خواهیم بود و درنهایت آمار جذب گردشگر بالاتر خواهد رفت.

خاکسار ادامه داد: هرچه عرصه‌های طبیعی قرق باشد انگیزه سفر از آن مناطق گرفته می‌شود اما هرچه عرصه‌های طبیعی در شهرهای مختلف بیشتر در اختیار انظار عمومی قرار گیرد توفیقات گردشگری بالا خواهد بود و کمک شایانی به افزایش درآمدهای اقتصادی خواهد کرد همچنین این امر باعث می‌شود براثر درخواست عمومی تاسیسات گردشگری بیشتری ساخته شود در نتیجه بیکاری حذف شده و اشتغالزایی نیز به وجود خواهد آمد.

کارشناس گردشگری افزایش توسعه صنایع دستی و روستایی را نقطه قوت دیگر آن محسوب کرد و گفت: نرخ فروش خدمات در آن شهرها بالاتر خواهد بود و در دراز مدت آمار آن نمایان‌تر می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز