نماینده ملایر در مجلس در گفت‌وگو با برنا:

فاصله زیادی با توزیع عادلانه پزشک داریم/ عدم دسترسی کامل خانم ها به متخصص زنان یعنی ناعدالتی

۱۴۰۰/۱۱/۲۶ - ۱۰:۰۲:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۸۶۵۸
فاصله زیادی با توزیع عادلانه پزشک داریم/ عدم دسترسی کامل خانم ها به متخصص زنان یعنی ناعدالتی
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر فاصله زیادی با عدالت توزیع پزشکان داریم به طوری که در برخی نقاط کشور پزشک متخصص در برخی رشته ها اصلا وجود ندارد.

هادی بیگی نژاد نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری برنا اظهار کرد: کمبود پزشک تنها مربوط به روستاها و حواشی شهرستان ملایر نیست وبه دلیل فعالیت پاره وقت برخی درمانگاه ها، کمبود پزشک در اکثر نقاط ملایر وجود دارد.

وی تصریح کرد: برخی از درمانگاه فقط صبح تا ظهر فعالیت دارند و این امر سبب می شود که مردم برای درمان خود زمان و هزینه زیادی صرف کنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شهرستان ملایر هم همانند سایر نقاط کشور کمبود پزشک وجود دارد، عنوان کرد: در این شهرستان  کمبود پزشک فقط مربوط تخصص نیست و در بخش عمومی هم کمبود پزشک احساس می شود.

وی افزود: برخی  درمانگاه های ملایر در طول روز فقط 2 ساعت فعال هستند و به درمان بیماران می پردازند و هنگامی که علت این امر را جویا می شویم با یک پاسخ مشخص که پزشک نیست مواجه می شویم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در اکثر مناطق شهری ملایر یا پزشک عمومی وجود ندارد و یا با کمبود مواجه هستیم، تصریح کرد: در برخی از بیمارستان های این شهرستان همدان به دلیل کمبود کادر همچون ارتوپد ،پزشک ، پرستار و غیره باعث شده که کار کادر درمان دو چندان شود .

بیگی نژاد با بیان اینکه در شهرستان ملایر  در برخی از بیمارها تخصص و فوق تخصص وجود ندارد، اضافه کرد: در این راستا می توان به کمبود و نبود  تخصص زنان و زایمان،سنوگرافی،اورولوژی و کودکان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر ذائقه کاری  برخی پزشکان هم  تغییر کرده است، افزود: در حال حاضر پزشکان با حقوق ومزایای خوب هم تمایل وعلاقه  به کار مطب ها و بیمارستان ها ندارند و لازم این مهم ریشه یابی شود. 

نماینده مردم ملایر در خانه ملت با افزایش ظرفیت پزشکی می تواند برخی از مشکلات مردم در حوزه پزشکی را حل کند، اظهار کرد: این افزایش نباید سبب کاهش خدمات به مردم شود و برای جلوگیری از این آسیب باید با فرهنگ سازی و آموزش کیفیت خدمات را روز به روز افزایش دهیم .

بیگی نژاد از تمرکز پزشکان در برخی مناطق کشور انتقاد کرد و گفت: متولیان امر باید بحث عدالت  توزیع پزشکان هم  توجه کنند و پزشکان تعهد بگیرند که بعد از اتمام دوره تحصیل خود در مناطق دور افتاده و شهرستان ها خدمت کنند.

 وی افزود: در حال حاضر فاصله زیادی با عدالت توزیع پزشکان داریم به طوری که در برخی نقاط کشور پزشک متخصص در برخی رشته ها اصلا وجود ندارد.

 این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در برخی از شهرستان به دلیل نبود پزشک زنان و زایمان بانوان درد های خود مخفی می کنند و یا مجبور برای درمان بیماری خود به پزشک مرد مراجعه کنند که سبب خجالت و یا فشار عصبی آنها می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز