طرح ساماندهی و انضباط بخشی موتور سیکلت سواران/ اجرای طرح در ۱۰۰ نقطه پایتخت

۱۴۰۰/۱۱/۲۸ - ۱۴:۰۸:۲۹
کد خبر: ۱۲۹۹۴۰۲
طرح ساماندهی و انضباط بخشی موتور سیکلت سواران/ اجرای طرح در ۱۰۰ نقطه پایتخت
​ فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اجرای طرح ساماندهی و انضباط بخشی موتور سیکلت سواران از اجرای این طرح در 100 نقطه تهران خبر داد.

به گزارش برنا؛ سردار "حسین رحیمی" در جمع مسئولان پلیس راهور فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از شروع طرح ساماندهی موتور سیکلت سواران از روز شنبه سی ام بهمن  ماه جاری در یک صد نقطه پایتخت خبر داد و بیان کرد: بررسی های انجام شده نشان می دهد که بیش از 46 درصد کشته های تصادفات رانندگی و همچنین بالغ بر 50 درصد مجروحان و مصدومان این حوادث مربوط به موتور سیکلت سواران است. 

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی اجرای این طرح، ساماندهی موتورسیکلت سواران است، عنوان کرد: در این مرحله از طرح با ده تخلف عنوان شده از جمله انجام حرکات مخاطره آمیز، مخدوش کردن پلاک، عدم استفاده از کلاه ایمنی، حمل بارهای نامتعارف، عبور از چراغ قرمز و ... برخورد خواهد شد. 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تاکید براینکه این طرح در پی مطالبه مسئولان و شهروندان اجرا می شود، گفت: متاسفانه درحال حاضر، در بسیاری از تخلفات ترافیکی و حتی مجرمانه مثل کیف قاپی و موبایل قاپی از موتورسیکلت استفاده می شود که به طور حتم اجرای این طرح می تواند تبعات خوبی در حوزه ترافیکی و حتی برخورد با جرائم در پی داشته باشد.   

سردار رحیمی با بیان اینکه این طرح با همکاری پلیس های راهور، پیشگیری، یگان امداد و یگان ویژه پلیس اجرا خواهد شد، بیان کرد: هدف اصلی این طرح ساماندهی و ارتقا انضباط بخشی موتورسیکلت سواران و رفع دغدغه شهروندان است که به منظور هرچه بهتر برگزار شدن آن جلسات توجیهی متعددی با مسئولان اجرایی این امر، برگزار شده است. 

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه اجرای این طرح بیش از همه به نفع موتورسیکلت سواران است چرا که بیشترین تلفات جانی و حوادث ترافیکی مربوط به آنان می شود، گفت: پلیس خود را در مقابل انضباط شهری و نظم عمومی مسئول می داند و به طور جد به دنبال انضباط بخشی ترافیکی به خصوص در حوزه موتورسیکلت سواران است. 

وی افزود: در اجرای این طرح، برخورد مناسب با موتورسیکلت سواران هرچند متخلف باشند مورد تاکید و توصیه ما قرار دارد و به طورحتم ساماندهی موتورسیکلت سواران نقش موثری در کاهش جرائم و تخلفات خواهد داشت و امیدواریم که شهروندان گرانقدر در اجرای هرچه بهتر این طرح پلیس را همراهی کنند.

 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز